وزیر راه و شهرسازی گفت: در آمریکا و اروپا با بارش برف جاده‌ها و فرودگاه‌ها بسته می‌شود.

آخوندی: در آمریکا و اروپا هم با بارش برف جاده‌ها بسته می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، عباس آخوندی در نشست امروز با نمایندگان مجلس با بیان اینکه در آمریکا با بارش برف جاده‌ها و فرودگاه‌ها بسته می‌شود، اظهار کرد: در فرودگاه مهرآباد ۳۲  سانتی متر برف و درجه حرارت منفی ۱۴، در فرودگاه امام بارش برف ۷۰ سانتی متر، درجه حرارت منفی ۱۲درجه و در جاده کرج میزان برف ۲۳سانتی متر و درجه حرارت منفی ۱۳ بود که در چنین شرایطی مانند شرایط عادی اقدامات صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه در فرودگاه مهرآباد دید کمتر از ۳۰۰ متر بود که برای پرواز به ۸۰۰ متر دید نیاز است، فرودگاه بسته شد کسی نمی‌تواند فرودگاه را ببندد، جاده قم نیز در محدوده فرودگاه امام که بارش ۷۰ سانتی متر بود، گفت: می‌شد بهتر از این عمل کرد، اما معتقد به این نیستیم که بدون ایراد کارها را انجام می‌دهیم و نیاز به نوسازی تجهیزات است.

وی با بیان این‌که ۱۰ محور شریانی به تهران داریم که روزانه ۵۵۰ هزار خودرو وارد و خارج می‌شود، افزود: ۹۲۱ کیلومتر جاده به تهران وصل می‌شود که نیازمند ۲۰۰ دستگاه برف روب و نمک پاش است، این در شرایطی است که فقط ۹۶ دستگاه با عمر بالا داریم و ۵۵ دستگاه از آن‌ها عملیاتی بودند.

آخوندی تصریح کرد: برای اینکه جاده قم را نگهداری کنیم شخصا با پیمانکار تماس گرفتم تا گریدرهای خود را به جاده بیاورد، کل گریدرهای فعال در جاده قم به طول ۱۳۰کیلومتر، ۶دستگاه بود، اگر می‌خواهید اقدامی داشته باشید در زمان بودجه داشته باشید، تاب آوری کشور در برابر حوادث پایین آمده است و با یک زلزله ۵ریشتری راه‌های تهران بسته شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مدیریت راه‌های به ۸۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که کل بودجه ما ۲۰۰۰ میلیارد ریال است و همه آن نیز تخصیص داده نمی‌شود، ادامه داد: برای نوسازی ناوگان در سال ۹۳ بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که ۱۰۰ میلیارد آن تخصیص یافت، در سال ۹۴مجلس ۶۰۰ میلیارد برای نوسازی در نظر گرفت که هر ۳سال تخصیص آن صفر بود. کل اعتبار ما در بودجه سال آینده ۹۰۰ میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: منابع ما در حال گرایش به صفر است و در سال آینده از ۸۰۰۰ میلیارد بودجه ما به حدود ۵۰۰۰ هزار میلیارد کاهش یافته در حالی که ۱۲۰۰۰ هزار میلیارد بدهی مستقل داریم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت بستن جاده‌ها به عهده وزارت راه و شهرسازی نیست، وظیفه ما زیرساخت است، عنوان کرد: سه محور ساوه، قم و کرج درگیر انسداد بودند که از این سه محور ۳۸۳ هزار خودرو وارد تهران شد، از شروع برف ۳۰۰ هزار خودرو از تهران خارج که ۸۰ هزار خودرو بدون سرپناه در تهران باقی ماند.

آخوندی با بیان اینکه در چنین شرایطی در اروپا فرودگاه‌ها را سه روز می‌بندند و بعد از پاکسازی کامل مجددا فرودگاه‌ها را باز می‌کنند، گفت: در ایران هیچ راه جایگزینی غیر از دو فرودگاه مهرآباد و امام نداریم و بستن ۳ روزه برای منطقه‌ای است که صدها راه، راه آهن و مترو دارد، کل امکان هتل در فرودگاه امام ۴۰۰ اتاق است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.