سمنان - نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه شرایط برای تبلیغ دین در دنیا به محو مطلوب فراهم است، گفت: ورود قوی‌تر روحانیت برای جهانی‌شدن مسئله دین در دنیا ضروری است.

​ورود قوی‌تر روحانیت برای جهانی‌شدن مسئله دین در دنیا ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی بعدازظهر یکشنبه در دیدار با مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه ورود قوی‌تر روحانیت برای جهانی‌شدن مسئله دین در دنیا ضروری است، ابراز داشت: اکنون در برهه‌ای از زمان قرار گرفتیم که راه برای تبلیغ دین بسیار هموار است لذا باید از این فرصت ارزشمند برای اثرگذاری در کشورهای غیر اسلامی استفاده کرد.

وی بابیان اینکه برای تبیین درست‌دین در خارج از مرزها نیازمند به‌روز شدن طلاب و حوزه‌های علمیه هستیم، افزود: در عصر فنّاوری و پیشرفت جوامع بشری باید همگام با شرایط روز حرکت کنیم که امروز استفاده از علوم روز و فراگیری زبان‌های مختلف باید در اولویت قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بابیان اینکه حوزه‌های علمیه سطح استان عملکرد خوبی دارند، ابراز داشت: بالغ‌بر یک هزار طلبه در این حوزه‌ها تحصیل می‌کنند که این مهم می‌طلبد تا برای اثرگذاری دین اسلام فراگیری علوم مختلف در این حوزه‌ها تقویت شود.

آیت الله شاهچراغی در ادامه تصریح کرد: ساده‌زیستی باید سرلوحه همه طلاب باشد چراکه در پی این اصل می‌توان به موفقیت‌های بزرگ دست‌یافت و همچنین برای جهانی‌شدن بیشتر ابعاد دین اسلام باید علاوه بر به‌روز شدن علوم، طلاب نیز در درس اخلاق نمونه و سرمشق جامعه باشند.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.