اهواز_در پی انتشار گزارش «تخلیه زباله های شهری اهواز در نقطه ای نامعلوم/ مسئولین پاسخگو باشند» در سایت قدس آنلاین ظهر امروز از جمع آوری این زباله ها خبردار شدیم که باهمکاری  دو منطقه شهرداری ۲ و ۶ و سازمان پسماند اهواز، زباله ها را به محل دفن زباله ها انتقال دادند.

زمین پس از جمع آوری زباله ها نفس تازه کرد/ پیوند دو منطقه شهرداری در اهواز 

قدس آنلاین- گروه استانها- حدیث کریمی؛ این زباله ها در منطقه کمربندی شهید جرفی بین عین دو و پلیس راه اهواز به اندیمشک بوده اند و پس از پیگیری های خبرنگار این واحد خوشبختانه خبردار شده ایم که در ۹ بهمن ماه منطقه آلوده از زباله پاکسازی شده است.

معضل زباله ها حل شد

مسئول خدمات شهری شهرداری منطقه ۶ اهواز در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین می‌گوید: هرچند جمع آوری این زباله ها در حیطه وظایف ما نبود اما اقدام به پاکسازی آنها کردیم.

جلیل ساعدی  ادامه می دهد: برای جمع آوری این زباله های دو دستگاه کامیون و نیروی انسانی مورد نیاز از طرف شهرداری منطقه ۶ تامین شد  و تمامی زباله هایی که در گزارش قبلی شما به آن اشاره شد پاکسازی و در محل اصلی خود انتقال یافت.

او در خصوص اینکه چه افرادی در آن مکان اقدام به تخلیه زباله می‌کنند، می افزاید: پیگیری‌های زیادی انجام شده که از جمله آن می توان به حضور  نگهبان نامحسوس اشاره کرد، اما تا کنون موردی مشاهده نشده که چه ساعت هایی در آن مکان اقدام به تخلیه زباله می‌کنند.

مسئول خدمات شهری شهرداری منطقه ۶ اهواز تصریح می کند: نگهبانان هستند تا بتوانیم آن افرادی که در مکان اقدام به تخلیه می کنند را دستگیری و با آنها به صورت قانونی برخورد کنیم. 

هیچ گونه مدرکی به شهرداری منطقه ۶ ارسال نشده است

این مقام مسئول در پاسخ به اینکه طبق صحبت های که معاونت منطقه ۲ در خصوص اینکه محدوده مورد نظر مربوط به شهرداری منطقه۶ است آیا مدرکی ارسال کردند،  اظهار می‌کند: در این مدتی که در شهرداری منطقه ۶ مشغول به فعالیت هستم تا کنون هیچ گونه نقشه یا کروکی را ندیدم. همچنین هیچ مدرکی به شهرداری منطقه ۲ تحت عنوان این موضوع داده نشده و محدوده شهرداری منطقه ۶ تا دیوار ارتش است.

معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه ۲ اهواز در پاسخ به اینکه مشخص شده است که این زباله ها مربوط به کدام منطقه شهرداری در اهواز هستند، اظهار می‌کند: این زباله ها با همکاری شهرداری منطقه ۲، ۶ و سازمان پسماند جمع‌آوری شده اند، دیگر این که مربوط به کدام منطقه است مهم نیست.

علیرضا سودانی در پاسخ به اینکه مشخص شده چه کسی در آن مکان اقدام به تخلیه زباله می‌کند، عنوان می‌کند: مشخص کردن اینکه آنجا چه کسی تخلیه زباله می‌کند بر عهده سازمان پسماند است و بنده نمی‌توانم بگویم مربوط به چه کسی است. چرا که برای کامیون های ما به صرفه نیست در آن منطقه اقدام به تخلیه زباله کنند. همچنین از سوی نیروی انتظامی جریمه می شوند، چرا که سکوی تخلیه زباله در نزدیکی خود منطقه است.


زباله ها مربوط به منطقه ی ۲ نبود
او ادامه می دهد: در میان زباله های آنجا پوسته های جو و گندم مشاهده شده و این نشان می دهد این زباله ها مربوط به منطقه است که آسیاب دارد و در منطقه ۲چنین آسیاب های وجود ندارد. همچنین در منطقه ۲ اهواز  گاو و مرغ فروشی هم وجود ندارد که لاشه و سر مرغ ها را در آن مکان تخلیه کنند پس مشخص است این زباله ها مربوط به شهرداری منطقه ۲ نیست.

این مقام مسئول در ارتباط با اینکه آیا از طریق امور قراردادها و حقوقی شهرداری منطقه ۲ اقدام به ارسال نقشه ها و کروکی های محدوده شهرداری خود به شهرداری منطقه ۶ کرده اید می گوید: طی دو روز آینده نیز نقشه و کروکی محدوده شهرداری منطقه ۲ به شهرداری منطقه ۶ اهواز ارسال می شود.

امید است دیگر شاهد این نباشیم که زباله ها توسط شهرداری ها یا افرادی نامعلوم در سطح محیط زیست تخلیه شوند و جان خاک و محیط زیست را بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.