معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه آمریکا به دنبال تحقق نتایج مثبت درخصوص بحران سوریه نیست، گفت: واشنگتن از نتایج به دست آمده در نشست سوچی آزرده خاطر شده است.

 نتایج نشست «سوچی» واشنگتن را آزرده‌ خاطر کرده است

به گزارش قدس آنلاین،   «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در سخنانی تأکید کرد: مسکو از ایالات متحده آمریکا برای مشارکت در نشست صلح سوریه در شهر سوچی دعوت به عمل آورده بود.

بر اساس این گزارش، وی در همین ارتباط ادامه داد: با این حال، واشنگتن ترجیح داد که در این نشست شرکت نکرده و نماینده ای را از سوی خود به سوچی اعزام کند. نماینده آمریکا در سوچی حتی به عنوان ناظر هم نقش آفرینی نداشت.

این مقام روسی افزود: این اقدام نشان می دهد که آمریکا آمادگی نقش آفرینی برای دستیابی به نتایج مثبت در خصوص بحران سوریه را ندارد. آمریکا از نتایج بسیار خوب مذاکرات سوچی آزرده خاطر شده است.

ریابکوف تصریح کرد: اقدامات ایالات متحده آمریکا به معنای قطع ارتباط ما با مقامات این کشور نیست. ما همچنان به صورت کاملا جدی به رایزنی های سیاسی با واشنگتن در خصوص بحران سوریه ادامه می دهیم.

معاون وزیر خارجه روسیه در خصوص اعضای کمیته تدوین قانون اساسی سوریه هم گفت: به طور کلی آرایش اعضای این کمیته مشخص شده است.

گفتنی است، مذاکرات سوچی اخیرا با دستیابی به توافق تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی سوریه، پایان یافت.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.