رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به جدیدترین آزمون‌های پایش کیفیت بنزین گفت: میزان گوگرد موجود در بنزین تهران، ۶۰ بوده؛ در حالیکه این رقم باید به صورت استاندارد ۵۰ باشد.

گوگرد در بنزین تهران همچنان بالا است/توقف تولید برخی خودروها

به گزارش قدس آنلاین، نیره پیروزبخت در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با اشاره به  آینده تولید خودروهای داخلی با اجرای استانداردهای ۸۵ گانه، با بیان اینکه با اجرای این استانداردها، تعدادی از خودروهای فعلی از رده تولید خارج می شوند، گفت: خودروسازان نیز در حال برنامه ریزی برای این موضوع هستند.

رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد که ۲ دی امسال ابلاغ شد، مرجعیت های مختلف به سازمان استاندارد واگذار شده و این سازمان به عنوان مرجعیت حاکمیتی برای پیاده سازی نظام استانداردسازی یکپارچه در کشور انتخاب شد؛ ضمن اینکهطبق قانون جدید تقویت و توسعه نظام استاندارد، تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال، سازمان استاندارد است.

وی تصریح کرد: طی ۳ سال اخیر سهم پراید در تولیدات سایپا از ۸۰ درصد به ۲۰ درصد رسیده که نشان می دهد این شرکت برای جایگزینی و توقف تولید پراید برنامه دارد؛ البته مقاومت‌هایی در مقابل اجرای استانداردهای ۸۵ گانه در مورد خودروهای چینی صورت گرفت؛ ولی بعد از ۲ روز مذاکرات سخت و کشنده با چینی ها بالاخره این موضوع که چینی ها نیز باید به استانداردهای ۸۵ گانه پایبند باشند، مصوب شد.

پیروزبخت در خصوص نتایج جدیدترین آزمون کیفی بنزین نیز گفت در ۲ نمونه برداری که از بنزین تهران صورت گرفته مشکلاتی در میزان گوگرد وجود داشت به طوری که این رقم در تهران ۶۰ بود در حالی که طبق استاندارد باید ۵۰ باشد. البته رقم گوگرد نسبت به سال گذشته بهتر شده است؛ البته قرار بود امسال نمونه برداری بنزین از ۸ کلان شهر به ۱۷ کلان شهر توسعه یابد، افزود: تا به حال ۵۰ مورد نمونه برداری از بنزین صورت گرفته که طی روزهای آینده به حدود ۹۲ مورد می رسد.

وی اظهار داشت: نتایج این ۵۰ مورد نمونه برداری نشان می دهد که عدد اکتان بنزین حدود ۹۰ است که زیر حد استاندارد است؛ اگرچه فاکتورهای نگران کننده مانند بنزن و آروماتیک ها مورد مردودی نداشتیم و میزان گوگرد نیز در حد استاندارد بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.