رشت- رئیس کمیته امداد در سفر به استان گیلان بر لزوم مشارکت بیشتر مسئولان در تأمین مسکن برای محرومان تأکید کرد.

مشارکت جدی مسئولان در تامین مسکن محرومان لازم است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین  سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد کشور ظهر امروز در سالن همایش نیروی انتظامی گیلان در جمع مدیران کل دستگاههای حمایتی و مدجویی با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی و تسلیت ایام فاطمیه گفت: ایام مذکور فرصت مناسبی برای نشان دادن خدمات انجام شده به مردم است.

وی  با اشاره به اینکه هفت درصد جمعیت گیلان تحت حمایت کمیته امداد است درحالی‌که این رقم در کل کشور کمتر از شش درصد است گفت: تعداد قابل‌توجهی از خانوارهای تحت حمایت در این استان با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج و افراد نیازمند جدید جایگزین شده‌اند.

فتاح با تأکید بر اینکه ایجاد اشتغال برای خانوارهای تحت حمایت یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های کمیته امداد است افزود: تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان استان گیلان از محل اعتبارات بانک‌های عامل امسال با افزایش دو برابری به ۱۰۰ میلیارد تومان رسید که با اختصاص ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به این امر، زمینه ایجاد شش هزار شغل برای مددجویان این استان فراهم‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه سال آینده در صورت همراهی دولت و مجلس می‌توان ساخت مسکن برای مددجویان روستایی را تا دو برابر افزایش داد اظهار امیدواری کرد که سال آینده جشن صاحب‌خانه شدن همه مددجویان روستایی استان گیلان اعلام شود.

تعمیر و بهسازی ۲۰۰۰ مسکن مددجویی فرسوده

رئیس کمیته امداد اظهار کرد: دو هزار مسکن مددجویی فرسوده در استان گیلان شناسایی‌شده است که اگر دولت و مجلس در این زمینه همکاری کنند این تعداد واحد، سال آینده تعمیر و بهسازی می‌شود.

فتاح به انعقاد تفاهمنامه بین کمیته امداد و سپاه برای احداث یک‌هزار مسکن محرومان در روستاهای گیلان اشاره کرد و افزود: امر مذکور به نتیجه رسیده و ۵۰۰ واحد دیگر نیز با کمک محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه احداث شده ضمن اینکه ۲۰۰ واحد دیگر با استفاده از منابع دیگر در گیلان ساخته شده است.

وی  با بیان اینکه در سال جاری با همکاری دولت و مجلس مستمری مددجویان به سه برابر افزایش یافت افزود: بر این اساس مستمری یک خانوار پنج ‌نفره تحت حمایت از ۱۰۰ هزار تومان در ماه به ۴۶۵ هزار تومان رسیده است.

وی از انعقاد تفاهمنامه احداث دو هزار واحد مسکن به غیر از واحدهای مذکور برای محرومان در روستاهای گیلان با سپاه خبر داد و بیان کرد: ساخت واحدهای مذکور در نقاط مختلف استان شناسایی شده و در فرصت منطقی احداث می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه امیدواریم جشن اتمام واحدهای مسکن محرومان در روستاهای گیلان را در سال آینده اعلام کنیم، تصریح کرد: در شهرها اهدافی را دنبال می‌کنیم و واحدهای مسکن مهری که متقاضی ندارد برای واگذاری به محرومان به کمیته امداد واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پرداختی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در سال جاری سه برابر افزایش پیدا کرده است، یادآور شد: در ردیف بودجه سال آینده اعتبارات خوبی برای پرداخت به محرومان پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.