ایلام- مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام گفت: فرهنگ استفاده از بیمه تأمین اجتماعی و استفاده از بیمه برای همه شاغلان در تمامی مشاغل امری ضروری است.

زنان خانه دار برای برخورداری از بیمه تأمین اجتماعی درنگ نکنند

سهیلا ملکشاهی در بازدید از دفتر سرپرستی روزنامه قدس و سایت قدس آنلاین و در گفتگو با خبرنگاران ما، با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، با بیان اینکه خبرنگاران تأثیر بسیاری بر فرهنگ جامعه دارند، اظهارداشت: در سازمان تأمین اجتماعی اصل در ارتباط با مردم است.

وی چتر حمایتی بیمه و تأثیر آن بر سرنوشت شهروندان خصوصاً در ایام بازنشستگی را حائز اهمیت دانست و بیان داشت: از همه مردم که به هر شغلی مشغول هستند می خواهیم که به خاطر ایام بازنشستگی، از بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنند.

* زنان خانه دار خود را بیمه کنند

مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام با تأکید بر لزوم بیمه زنان خانه دار، بیان داشت: زنان خانه دار اگر از بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنند در ایام پیری و کهولت سن با استفاده از خدمات بازنشستگی تأمین اجتماعی، نیاز مالی به دیگران نخواهند داشت.

سهیلا ملکشاهی با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی برای بسط و گسترش فرهنگ استفاده از بیمه به همکاری و همراهی رسانه ها نیاز مبرم دارد، گفت: در گذشته بعلت فقر فرهنگی بسیاری از پدران ما در کارگاه های مختلف و در شرایط سخت و بدون بیمه کار کرده و اکنون در کهنسالی که نیاز مبرمی به بیمه و خدمات آن دارند، با مشکلات متعددی روبرو هستند.

وی با بیان این مطلب که تأمین اجتماعی آینده بیمه شدگان را تأمین می کند، ادامه داد: این سازمان هر چند صد درصد نیاز افراد جامعه هدف را تأمین نخواهد کرد، اما حداقل حقوق و مزایا و عدم وابستگی افراد در زمان بازنشستگی به سایرین از لحاظ استقلال مالی و شرایط روحی و روانی حائز اهمیت خواهد بود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام ضریب حمایتی تأمین اجتماعی در استان را ۹ و یک دهم درصد و کل کشور را ۵ و چهاردهم درصد عنوان و تصریح کرد: استان ایلام در حال حاضر ۱۰۶ هزار و ۹۰۰ بیمه شده تأمین اجتماعی دارد که از سال گذشته تاکنون ۵ درصد به تعداد بیمه شدگان استان افزوده شده است.

سهیلا ملکشاهی از افزایش ۷ درصدی تعداد کارگاه های فعال استان در سال جاری خبرداد و بیان داشت: این سازمان با استفاده از بستر الکترونیک و شفاف سازی توانسته ۵۴۷ کارگاه را از طریق بازرسی الکترونیک کشف کرده و شاغلان این کارگاه ها تحت حمایت بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند.

وی به تجهیز بازرسان سازمان با استفاده از تجهیزات الکترونیکی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: با استفاده از تجهیزات الکترونیک و دستگاه های تبلت، بازرسان لحظه به لحظه رصد می شوند و مدیران سازمان از نحوه کار بازرسان کاملاً مطلع هستند، ضمن اینکه بازرسان با استفاده از این تجهیزات الکترونیک و در بستر اینترنت به سازمان ثبت احوال کشور نیز برای استعلام آنلاین مشخصات سجلی افراد دسترسی دارند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام به تحقق اقتصاد مقاومتی در بستر الکترونیک در این سازمان اشاره کرد و گفت: بیمه شدگان می توانند با استفاده از سایت سازمان، به احکام مستمری، آخرین فیش مستمری، وضعیت بیمه ای و ... خود به راحتی دسترسی داشته باشند و اطلاعات مورد نیاز خود را بدون مراجعه به شعب تأمین اجتماعی استخراج کنند.

سهیلا ملکشاهی با اشاره به راه اندازی سامانه دستوری #۱۴۲* از طریق تلفن های همراه، گفت: علاوه بر این شماره تلفن ۱۴۲۰ سازمان با حضور کارشناسان، پاسخگوی سؤالات جامعه هدف است.

وی با بیان اینکه یکی از خدمات نوین سازمان تأمین اجتماعی ارائه خدمات به اتباع بیگانه است، بیان داشت: اتباع بیگانه هم کارفرمایان و هم کارگران، می توانند با اخذ مجوز از اداره کار به تأمین اجتماعی مراجعه کرده و خود را بیمه کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه ایرانیان ساکن در خارج از کشور نیز می توانند خود را بیمه کنند، افزود: این افراد می توانند با معرفی وکیل با این سازمان قرارداد منعقد کنند و یا با مراجعه به دفاتر کارگزاری در خارج از کشور و یا مراجعه به سایت www.mss.tamin.ir ثبت نام کرده و از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره مند شوند.

سهیلا ملکشاهی همچنین به افتتاح شعبه کارگزاری تأمین اجتماعی در شهر ایلام در ایام هفته دولت سال جاری اشاره کرد و گفت: این شعبه به صورت هیئت مدیره ای اداره می شود و هدف آن برون سپاری خدمت است و بر اساس شاخص های مختلفی همچون سرانه جمعیت بیمه شدگان تنها یک شعبه به ایلام داده شده و خدماتی همچون صدور و تمدید دفترچه، نام نویسی افراد تبعی، نام نویسی مشاغل ازاد و ... در آن انجام می شود.

وی با اشاره به هزینه سرسام آور تأمین اجتماعی ایلام، یادآور شد: این سازمان در سال جاری و تنها در بخش بیمه ای، ماهیانه ۱۶ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان هزینه متحمل می شود و حدود ۱۵ میلیارد تومان آن مستمری بازنشستگان، از کارفتادگی، حقوق متوفیان و ... است که بیشترین هزینه این سازمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.