۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
کد خبر: 587549

صحنه پنالتی بازی ذوب آهن به استقلال یکی از صحنه های جنجالی داوری این بازی حساس بود.

سلیمانی: مدافع استقلال باید اخراج می‌شد

به گزارش قدس آنلاین، در دقیقه شصت بازی استقلال و ذوب آهن خطای سیدمجید حسینی مدافع جوان استقلال روی میلاد فخرالدینی باعث اعلام ضربه پنالتی شد اما موضوع مهم این بود که برخی از کارشناسان معتقدند این صحنه باید با کارت قرمز برای حریف همراه می شد. حیدر سلیمانی کارشناس داوری فوتبال ایران گفت:« من دوسه بار این صحنه را دیدم حتی داور بازی هم برای من فایل این صحنه را فرستاد. پنالتی در این صحنه قطعی بود اما درباره جریمه آن حرف و حدیث زیاد وجود دارد.»

او افزود:« مشکل این صحنه ادامه خطا است. در داوری فوتبالی قانونی داریم به نام «خطای شدید». براساس قانون هفت خطای شدید حتما باید با کارت قرمز مستقیم اخراج می شد اما داور این کار را نکرد.»

حیدری درباره نارضایتی استقلالی ها از قضاوت داور و اینکه سوت های ۵۰-۵۰  را به سود ذوب آهن می زد گفت:« ایراد کار ما این است که داوران خوب آموزش نمی بینند و حمایتی نمی شوند. چون داوران ما حمایت نمی شوند خیلی مواقع تحت تاثیر جو ورزشگاه قرار می گیرند. در بازی پرسپولیس فرشاد احمدزاده خطای شدیدی کرد و باید اخراج می شد. آقای زاهدی فر داور بزرگی است اما چون اجتماع و فشار تماشاگران وجود داشت اخراج نکرد. ما می گوییم زاهدی فر این صحنه را ندیده است اما من براساس تحقیقاتی که در فوتبال آلمان انجام شده متوجه شده ام که حتی در آن سطح فوتبال نیز فشار تماشاگران و جو ورزشگاه روی قضاوت داوران تاثیر می گذارد.»

سلیمانی افزود:« در بازی شب گذشته لیورپول و تاتنهام دو پنالتی گرفته شد که یکی را کمک داور گرفت. وقتی کمک داور ، داور وسط را فراخواند با وجود آنکه بازی در زمین لیوپول بود هیچ بازیکنی از هیچ تیمی به کنار خط نیامد و هیچ بطری و گلوله برفی هم پرتاب نشد در ایران اما متاسفانه داوران حتی در بدترین شرایط هم مورد حمایت نیستند. برای خود من اتفاقات ناخوشایندی در زمان قضاوت رخ داده است.»

او افزود:« در سال ۸۸ و در بازی که در یزد قضاوت کردم بعد از اتمام بازی من را مورد ضرب و شتم قرار دادند اما هیچ اتفاقی از سوی فدراسیون نیفتاد تا چند سال بعد و در سال ۹۵ در همان زمین دوباره داور مسابقه را زدند. چون داوران ما وقتی وارد زمین می شوند واقعا تنها هستند و حتی امیدی ندارند که بعد از پایان بازی کسی آن ها را ساپورت کند.» اودرباره قضاوت حمید حاج ملک گفت:« قضاوت آقای حاج ملک خوب بود و از یک داور ملی انتظاری غیر از این نیست. او تلاشش را کرد که خوب قضاوت کند و در اصول داوری خوب بود شاید در مدیریت اشتباه تاثیرگذاری داشت و مدافع استقلال را اخراج نکرد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.