شهرکرد-مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت:طبق گزارشات واصله مردمی مبنی بر رها سازی لاشه تعداد زیادی مرغ در دشت چهارچوبی در اطراف شهر نقنه از شهرستان بروجن، اکیپ کارشناسی مربوطه از طرف شبکه دامپزشکی شهرستان بروجن بلافاصله به محل اعزام اقدام به دفن و معدوم سازی اصولی و بهداشتی لاشه های تلف شده نمودند.

لاشه های مرغ رها سازی شده در اطراف شهر نقنه به صورت بهداشتی معدوم سازی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ،عبدالمحمد نجاتی اظهار کرد، حدود ۳ هزار قطعه مرغ نژاد گوشتی که مشخصا در واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی پرورش یافته است توسط فرد یا افراد متخلف و ناآگاه به محل منتقل وبدون معدوم سازی مناسب رها سازی شده بود.

وی افزود: طبق بررسی های صورت گرفته علائمی از بیماری خطرناک و مشترک آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در لاشه های تلف شده مشاهده نشده و جای هیچگونه نگرانی در این خصوص جهت ساکنین نزدیک به محل وجود ندارد با این حال علت بروز تلفات در حال بررسی می باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: با توجه به اینکه جوجه های پرورشی موجود در واحد های مرغداری به سن مرغ های رها سازی شده نمی باشند احتمال این است که توسط استان های همجوار این اقدام شده باشد.

وی ضمن پیگیری چنین اقداماتی از مردم فهیم درخواست نمود ضمن خودداری از نزدیک شدن، تماس و جابجائی هرگونه تلفات احتمالی در طیورمراتب را  سریعاً جهت اقدامات لازم به شبکه های دامپزشکی اطلاع رسانی نمایند.

نجاتی اظهار داشت: پیگیری های لازم جهت شناسائی فرد خاطی با همکاری و هماهنگی نیروی انتظامی انجام شده و در صورت شناسائی، با متخلفین برخورد قضائی شدید خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.