علی رغم تلاش های آمریکا امروز مقاومت در منطقه با قدرت بی نظیری در برابر جریانات انحرافی و تروریستی وابسته به نظام سلطه ایستاده وآنها را قلع وقمع می کند. برخلاف آنچه که آنها تصور می کردند و اعلام می کردند که جمهوری اسامی ایران به دنبال تشکیل هلال شیعی در منطقه است که جمهوری اسلامی مکررا چنین ادعایی را رد می کرد امروز با دست انها به لطف خدا با لشکرهایی از مقاومت به نام فاطمیون، حیدریون و زینبیون ودر سوریه،، لبنان عراق وپاکستان رو به روهستیم که از کنار دریای مدیترانه تا اقیانوس هند در برابر دشمنان اسلام مقاومت می کنند وپدید آمدن این پدیده چیزی نیست جز نتیجه اقدامات نابخردانه وحمایت های نظام سلطه از گروه های افراطی در منطقه.

نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی در جهان برگرفته از آموزه های اسلامی انقلاب است

قدس آنلاین- دکتر اصغر زارعی کارشناس مسائل بین الملل در خصوص آثار و پیامدهای پیروزی انقلاب اسلامی در سطح داخلی به قدس آنلاین گفت: آثار و تبعات پیروزی انقلاب اسلامی در طی چهاردهه گذشته را می توان در چند سطح مورد تحلیل قرار داد. در سطح داخلی با توجه به عمق نفوذ گفتمان ناب حضرت امام خمینی (ره)   تغییرات عمده و اساسی در ساختار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه ایجاد شد، در واقع تمامی آنچه که نظام استبدادی و رژیم وابسته شاه  در دهه های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با اتکا به قدرت های بزرگ در کشور ایجاد کرده بود از هم گسست. رژیمی که تا بن دندان در خدمت منافع قدرت های استکباری بزرگ بود و ثروت ملت ایران را در راستای منافع واهداف قدرت های بزرگ هزینه می کرد به نحوی که به عنوان ژاندارم منطقه از منافع امریکا و وابستگان آنها  پاسداری می کرد از هم فروپاشید.

 وی دراین باره افزود: در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بخشی از نیروهای نظامی و ارتش رژیم ستمشاهی برای تحقق اهداف نظام سلطه در مداخلات نظامی امریکا در برخی از کشورهای منطقه حضور فعالی داشتند، نیروی هوایی دولت وقت که جنگنده های مدرنی را با پول ملت ایران از امریکا خریداری کرده بود در خدمت نیروی هوایی امریکا بود و در بمباران های ویتنام و عمان  مشارکت های فراوانی داشت، بخشی از نیروهای ارتش در کنار نیروهای امریکایی بر علیه ملت های ویتنام، عمان و انقلابیون این کشور می جنگیدند. در داخل هم رژیم ستم شاهی در ابعاد مختلف با نظام سلطه  همکاری داشت آنها با ایجاد یک سازمان اطلاعاتی مخوف وخطرناک به نام ساواک وایجاد مثلثی با همکاری سازمان اطلاعاتی ترکیه و موساد همکاری سه جانبه ای را برای مقابله با انقلابیون در منطقه آغاز کرده بودند تا مبادا هیچ گونه اعتراض وانتقادی نسبت به سیاستهای نظام سلطه ترتیب داده شود.

زارعی در خصوص تحمیل فرهنگ غرب به مردم ایران در دوران ستم شاهی اظهار داشت: در ابعاد فرهنگی رژیم پهلوی در خدمت معیارها و استانداردهای فرهنگی نظام سلطه بود، به نحوی که پشت پا زدن به فرهنگ ملی ایرانی -اسلامی را در دستور کار قرار داده بود ودر مسیری حرکت می کرد که نظام سلطه برای آنها دیکته کرده بود که بارزترین آنها جشن های شاهنشاهی و تغییر تاریخ ملی ایران از هجری شمسی به شاهنشاهی بود و اقداماتی که در جهت فرهنگ زدایی دینی و اسلامی در کشور صورت داده شد از زمان رضا خان آغاز و در  زمان محمد رضا به اوج خود رسید.

 وی در تشریح اقتصاد کشور در زمان پهلوی بیان داشت: در حوزه اقتصاد، کشور در خدمت نیازها  واهداف نظام سلطه بود و سرمایه داران بزرگ  در مسیری حرکت می کردند که نظام سلطه برای تامین نیازمندیهای آنها در منطقه دیکته کرده بود، به هر حال پیروزی انقلاب اسلامی منجر به فروپاشی  زیرساختها وساختارهای استبدادی نظام شاهنشاهی شد و ساختار جدیدی را بر ویرانه های نظام سلطه واستبدادی در کشور براساس آرای مردم ومشارکت آنها شکل داد تا مردم در سرنوشت خودشان سهیم باشند.

وی درباره گفتمان ضد استکباری انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: گفتمان ناب انقلاب اسلامی و دین اسلام به عنوان اصلی ترین اصول شکل گیری نظام جدید در کشور برنامه ریزی شد به نحوی که بعد از گذشت چهار دهه شاهد عمق نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی نه تنها در چارچوب جغرافیای ایران بلکه خارج از مرزها هستیم، همانطور که امام راحل وعده داده بودند صدور انقلاب در اشکال گوناگون نه تنها در منطقه حتی فراتر از منطقه در آفریقا و آمریکای لاتین و شرق دور صورت گرفته و گفتمان ناب انقلاب که گفتمان ظلم ستیزی و ضد استبدادی واستکباری است را در همه جهان  منتشر کرده است.

زارعی تاثیر انقلاب اسلامی را در بیداری ملتها مثال زده و دراین باره اظهار داشت: در بعد منطقه ای، انقلاب اسلامی باعث تحول در بسیاری از آموزه های زیر ساختی شد به گونه ای که رژیم های مستبدی که در خدمت نظام سلطه شرق یا غرب بودند متاثر از طوفان انقلاب اسلامی با اعتراض وانقلاب های گسترده ای در سرزمین های خود رو به رو شدند. هر چند آنها سعی کردند با حمایت نظام سلطه انقلاب اسلامی را وادار به  انفعال و عقب نشینی کنند که مهمترین آن جنگ تحمیلی با هدایت آمریکا توسط رژیم بعث صدام بود که نه تنها انقلاب اسلامی را دچار تضعیف وانفعال نکرد، بلکه روزنه و بستری  برای گسترش و صدور انقلاب و ایجاد یک جریان مقاومت در منطقه شد. این  گفتمان بعد ازپایان سالهای دفاع مقدس در منطقه تبدیل به گفتمان قدرتمند وقوی شد. در واقع اایجاد یک اعتراض و جریان قوی را برعلیه نظام سلطه ومتحدین در منطقه از جمله رژیم صهیونیستی و وابستگان به غرب و متحجرین منطقه را به دنبال داشت، این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: رژیم هایی مثل عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای منطقه به شدت از این موج جدید احساس نگرانی کردند و درصدد برآمدند با ایجاد جریانات انحرافی و افراطی پتانسیل و ظرفیت های منطقه را به جای اینکه بر علیه رژیم صهیونیستی ونظام سلطه مدیریت کنند و در کنار مقاومت باشند با ایجاد گروهک ها و جریان های انحرافی مانند طالبان و القاعده وداعش برادر کشی را در منطقه با هدایت  و حمایت کامل نظام  سلطه و تجهیز و آموزش آنها و فراخوان نیروهای مزدور و آدمکش از سراسر کشورهای مختلف به منطقه آغاز کردند. آنها با ایجاد یک جنگ بسیار گسترده در سوریه، عراق و نقاط مختلف سعی کردند جریان مقاومت را که  می توانست پتانسیل بسیار قدرتمندی برعلیه نظام سلطه ورژیم جعلی صهیونیستی در منطقه باشد را با جریان افراطی درگیر کنند به نحوی که توان بسیار بالایی از امت اسلامی را در جهت مقابله با جریان تروریستی و افراطی هزینه کردند. ایجاد خسارات و هزینه های سنگینی به امت اسلامی برگردن آل سعود و متحجرین منطقه است به گونه ای که به اذعان آمریکایی ها آنها  میوه حضور داعش را برداشت می کنند.

وی درخصوص تلاش آمریکا در خصوص افزایش گروهک های مقاومت در منطقه علیه استکبار تصریح کرد: علی رغم تلاش های آمریکا امروز مقاومت در منطقه با قدرت بی نظیری در برابر جریانات انحرافی و تروریستی وابسته به نظام سلطه ایستاده و آنها را قلع وقمع می کند. برخلاف آنچه که آنها تصور می کردند و اعلام می کردند که جمهوری اسامی ایران به دنبال تشکیل هلال شیعی در منطقه است که جمهوری اسلامی  مکررا چنین ادعایی را رد می کرد امروز با دست انها به لطف خدا با لشکرهایی از مقاومت به نام فاطمیون، حیدریون و زینبیون ودر سوریه، لبنان عراق وپاکستان رو به روهستیم که از کنار دریای مدیترانه تا اقیانوس هند در برابر دشمنان اسلام مقاومت می کنند وپدید آمدن این پدیده چیزی نیست جز نتیجه اقدامات نابخردانه وحمایت های نظام سلطه از گروه های افراطی در منطقه.

 زارعی دراین باره افزود: نظام سلطه اعم از امریکا ومتحدین ووابستگان آنها همانند آل سعود و ...از افزایش گروه های مقاومت در نگرانی به سر می برند به نحوی که شاهد یکی شدن مرزهای جمهوری اسلامی ومقاومت طلبان با مرزهای مسرزمین های اشغالی هستند. آنها خطر مقاومت را در پشت مرزهای خود به شدت احساس می کنند ونگران تهدید وآسیب جدی احتمالی هستند لذا می بینیم که عربستان سعودی که یکی از اصلی ترین ابزار نظام سلطه درمنطقه بود و بر علیه انقلاب اسلامی ومقاومت جنگ نیابتی را رهبری می کرد امروز در منجلاب سیاست های نابخردانه خود در سوریه، عراق، یمن وبحرین گرفتار ودچار شکست سیاسی، دیپلماتیک و رسانه ای شده و راهی برای برون رفت از بحران خودساخته در یمن ندارد.

وی در پایان با تاکید بر تاثیر گذاری جمهوری اسلامی ایران بر سایر کشورهای جهان در رویارویی وعدم تبعیت از سلطه جهانی خاطر نشان کرد: در ابعاد بین الملل نیز باید گفت آمریکا ومتحدین در نظام سلطه دقیقا به این مساله واقف شدند برخلاف آنچه که همواره به دنبال انزوای نظام جمهوری اسلامی ایران بودند سیاست هاشان  بیش از پیش دچار شکست و انحراف شده و اجماعی که بر علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کردند امروز کاملا متلاشی شده که نمونه آن را می توان در مصوبه قطعنامه اخیر در سازمان ملل متحد دید. امریکایها علی رغم  ارعاب برخی از کشورهای کوچک وجیره خوار سعی داشتند انها را در رد قطعنانه علیه اسرائیل با خود همراه کنند اما نتوانستند پیروز میدان شوند در نهایت مجبوربه وتو کردن قطعنامه شدند. هیچ کشوری آمریکا را به نفع رژیم صهیونیستی همراهی نکرد، تنها در مجمع عمومی سازمان ملل ۷ کشورذره بینی  به اتفاق امریکا در رد قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی با این کشور همراهی کردند در حالی که بیش ۱۳۵ کشور به  این قطعنامه رای مثبت دادند واین برخلاف اراده امریکا بود. این موضوع نشان از اقتدار بین المللی وتاثیر گذاری گفتمان انقلاب اسلامی در اجماع واراده جهانی دارد تا دیگر کشورها براساس تجربه جمهوری اسلامی ایران در برابر ظلم وستم آمریکا ایستادگی کرده و راه مقاومت را به بهترین نحو بیاموزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.