رشت_ طی آیینی در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون رشت، از محمدحسن عاقل منش، یادگار ماندگار هشت سال دفاع مقدس تجلیل شد.

گل واژه‌های سپاس کودکان، تقدیم یادگار دفاع مقدس شد

به‌گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، سی و نهمین سال‌گشت پیروزی انقلاب اسلامی بهانه‌ای شد تا ضمن آشنایی افزون‌تر نسل‌چهارمی‌ها با نقش‌آفرینان پیروزی و مانایی این نظام، زمینه تجلیل از سرمایه‌های معنوی کشور فراهم‌شود.
برهمین اساس مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون رشت با ویژه‌برنامه‌« گل‌های سپاس» میهمان کودکان، نوجوانان و ایثارگر هشت سال دفاع مقدس شد.
برپایه این گزارش، میهمان برنامه در آغاز به خواسته‌های ارزش‌مند ملت مسلمان ایران در مسیر پیروزی انقلاب پرداخت و اسلام، آزادی و استقلال را ثمره این حماسه‌آفرینی به رهبری امام راحل(ره ) قلمدادکرد.
محمدحسن عاقل منش هم‌چنین باورمندی به اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب را مهم توصیف‌کرد و با بیان این‌که وحدت کلمه، رویه و رهبری سه عامل اساسی در شکل‌گیری و روند رو به رشد انقلاب اسلامی است، اظهارداشت: آن‌چه در هشت سال دفاع مقدس متبلورشد، همدلی و همراهی همه افراد جامعه در مسیر پاس‌داشت از دست‌آوردهای این انقلاب مردمی بود.
عضو کمسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت درعین‌حال به نیازهای متفاوت جامعه در زمان دفاع مقدس و عصر حاضر اشاره و با تبیین این موضوع که حرکت در مسیر آرمان‌های امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب، شهدا و نقش‌آفرینی در تمامی صحنه‌ها برای صیانت از نظام، نقطه‌ مشترک این دو مقطع زمانی است، بر ضرورت نیازسنجی و حرکت در جهت تحقق اولویت‌ها تاکیدکرد. 
رزمنده هشت سال دفاع مقدس درپایان با مخاطب قراردادن کودکان و نوجوانان گفت:« انقلاب به شما نیازدارد؛ درس بخوانید و با بهره‌گیری از راهنمایی‌های آموزگاران، مربیان و هم‌چنین فراهم‌سازی زمینه‌های تحصیل، گره از مشکل‌ جامعه بازکنید» 
مدیرکل کانون استان گیلان نیز در این آیین با اشاره به تقارن دهه مبارک فجر و ایّام فاطمیه اظهارداشت: بسیار خرسندیم که انقلاب ما برگرفته از تعالیم اسلام و سیره ائمه اطهار است و امیدواریم که بتوانیم سربازان خوبی برای امام زمان(عج)، انقلاب و رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) باشیم.
اسفندیارضیائی در ادامه با مهم توصیف‌کردن برگزاری ویژه‌برنامه «گل‌واژه‌های سپاس» گفت: فراهم‌آمدن امکان  پاس‌داشت عزیزانی که برای بارورشدن و امنیت درخت انقلاب تلاش‌کردند تا گفتگو کنیم و پشت میزهای مدرسه بنشینیم، فرصت‌ارزش‌مندی است.
وی افزود: شهیدان زنده‌اند و راه‌شان را پیدا کرده‌اند. جانبازان، رزمندگان و ایثارگران نیز الگوهای مناسبی برای جامعه هستند و فرصت هم‌نشینی و بهره‌گیری از سخنان آنان می تواند به عنوان چراغ راه آینده مورد استفاده قرارگیرد .
 این مسوول فرهنگی در ادامه به مانایی و پایایی نام و راه شهدا اشاره‌ و اظهارکرد: مدرسه‌ها به نام شهیدان مزین است و درهرخیابان که قدم می زنیم و درهرمحله‌ای گذر می‌کنیم، نام شهیدی می درخشد.
او اضافه‌کرد: شهدا به ما عزت و آبرو بخشیده و درس زندگی دادند. امروز نیز راه شهادت بسته نیست و مدافعان  حرم این روزها با حرکت در مسیر دیگر شهیدان، برای ما امنیت و آرامش به ارمغان آورده‌اند.
مدیرکل کانون گیلان در پایان با تبیین این موضوع که دهه مبارک فجر فرصت مغتنمی برای تجلیل از شهیدان و یادگاران ماندگار اسلام و انقلاب است، از اعضا خواست با تحصیل و نیل به رتبه ‌های عالی، عهده‌دار مدیریت کشورباشند.
برپایه این گزارش، نمایش کلیپ، اجرای سرود، دکلمه‌خوانی، خوانش شعر و مداحی عضو نوجوان کانون ازدیگر برنامه‌های این روز بود و دراین میان عضو کودک کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان لوح سپاس این مجموعه‌ی فرهنگی را به میهمان برنامه‌اهداکرد.
بازدید از نمایشگاه‌ مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون رشت بخش‌پایانی ویژه‌برنامه‌« گل‌واژه‌های سپاس» بود که صبح امروز برگزارشد.
گفتنی است، بسیجی ایثارگر «حسن جوشن» دیگر میهمان این برنامه‌بود که به دلیل کسالت و با ارسال پیامی ازبرگزارکنندگان این آیین قدردانی‌کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.