سمنان- مدیر جهاد کشاورزی میامی با بیان اینکه به دنبال افزایش بهره وری آب و خاک در بخش کشاورزی هستیم، گفت: سطح زیر کشت گندم در این شهرستان ۱۴ هزار و ۹۰۰ هکتار است.

۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی میامی زیر کشت گندم است

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اصغر محمدی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل جهاد کشاورزی میامی بابیان اینکه سطح زیر کشت گندم در شهرستان ۱۴ هزار و ۹۰۰ هکتار است، ابراز داشت: افزایش عملکرد در واحد سطح یکی از اولویت‌های مهم این سازمان است و به‌طور جد پیگیری می‌شود.

وی بابیان اینکه سطح زیر کشت گندم دیم در میامی نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است، افزود: سطح زیر کشت گندم دیم در این شهرستان هشت هزار و ۷۰۰ هکتار است که مروارید، کوه دشت و کریم مهم‌ترین ارقام گندم دیم از سوی بهره‌برداران میامی برای کشت استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی میامی بابیان اینکه پیشگام، میهن، اوروم، پیشتاز، پارسی و سیوند از مهم‌ترین ارقام گندم آبی کشت‌شده در این شهرستان به شمار می‌رود، ابراز داشت: سطح زیر کشت گندم آبی در این شهرستان شش هزار و ۲۰۰ هکتار را شامل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی میامی بابیان اینکه به دنبال افزایش بهره‌وری آب هستیم، ابراز داشت: با توجه به کمبود منابع آبی و تغییر اقلیم این مهم می‌طلبد تا به‌سوی تغییر الگوی کشت و استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی گام برداریم که این مهم در میامی به نحو مطلوب انجام‌شده است.

محمدی بابیان اینکه رتبه نخست تولید گندم استان سمنان به کشاورزان میامی اختصاص دارد، اضافه کرد: این منطقه از قابلیت خوبی برای تولید محصولات کشاورزی برخوردار است لذا به‌منظور افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی تلاش شد تا انواع مرغوب گندم در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.