کرمان- رئیس میراث فرهنگی رفسنجان از اشتغال ۳۰۰ نفر در صنعت گردشگری این شهرستان خبر داد و گفت: هفت مجموعه گردشگری با ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه در رفسنجان در حال ساخت است.

اشتغال ۳۰۰ نفری در صنعت گردشگری رفسنجان/ احداث ۷ مجتمع گردشگری

به گزارش قدس آنلاین، حسن حسینی ظهر دوشنبه در نخستین نشست هم‌اندیشی خانواده گردشگری شهرستان رفسنجان نوروز امسال را بسیار متفاوت از سالهای گذشته در حوزه گردشگری رفسنجان قلمداد کرد و اظهار داشت: به واسطه اتفاقاتی که در حوزه گردشگری رخ داده، نوروز متفاوتی در شهرستان در حوزه گردشگری رقم خواهد خورد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۰۰ نفر به طور مستقیم در حوزه گردشگری شهرستان مشغول به کار هستند و دو تا ۲.۵ برابر این میزان نیز به طور غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: این ۳۰۰ نفر در سه هتل، یک مهمانپذیر، ۱۲ دفتر خدمات گردشگری، پنج سفره‌خانه درون‌شهری، سه واحد پذیرایی بین‌راهی، سه واحد تفریحی و جاذبه مصنوعی و دو اقامتگاه بوم‌گردی مشغول به کار هستند که با افتتاح خانه حاج‌آقاعلی این رقم افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

حسینی به اهمیت صنعت گردشگری پرداخت و یادآور شد: صنعت گردشگری امروز به عنوان یک صنعت پول ساز و پیشرفته خواند در دنیا مطرح است که باید یکی از ارکان اصلی اقتصاد شهرستان رفسنجان باشد و از گردشگری برای خروج از رکود اقتصادی استفاده شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر هفت مجموعه و مجتمع گردشگری با ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه در شهرستان رفسنجان در حال ساخت هستند که دهکده آرامش، خانه تاریخی هرمزیار جمشیدی و ... از جمله آنها هستند.

حسینی بیان کرد: در این مجموعه‌ها هم تعدادی نیرو در محل ساخت و احداث مشغول به کار هستند ضمن اینکه این مجموعه‌های گردشگری در بازه زمانی متوسط سه ساله به بهره‌برداری می‌رسند و آمار اشتغال حوزه گردشگری شهرستان را افزایش خواهند داد.

وی با بیان این مطلب که اگر جاذبه و نوآوری خاصی باشد که تنوع را در جاذبه‌های گردشگری شهرستان ایجاد کند، امکان‌سنجی می کنیم، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم از واحدهایی که درخواست دادند تعدادی با رویکردهای جدیدتر و مدرن‌تر مجوز بگیرند که تا سال آینده این کار صورت می گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان از راه اندازی دو واحد بوم‌گردی در رفسنجان نیز خبر داد و گفت: دو واحد بوم‌گردی در شهرستان راه‌اندازی شده که یک واحد فردا سه شنبه در منطقه منصورآباد افتتاح و یک واحد هم به زودی در روستای تاریخی اودرج افتتاح می‌شود.

حسینی عنوان کرد: ۱۲ آژانس فعال گردشگری در شهرستان رفسنجان فعال هستند و امسال ۲۰ نفر راهنمای گردشگری آموزش دیدند و مجوز یک دوره آموزشی دیگر هم گرفتیم که افراد بیشتری برای این کار تربیت شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان اظهار داشت: ورودی گردشگر خارجی به رفسنجان تا قبل از سال ۹۲ کمتر از ۵۰ نفر بود که این میزان در سال ۹۵ به هزار نفر افزایش یافته و با افتتاح یک هتل و مجموعه حاج آقاعلی آمار افزایش چشمگیری داشته است.

وی دره شگفت‌انگیز راگه، خانه‌ حاج‌آقاعلی، موزه ریاست‌جمهوری، موزه مردم‌شناسی، بازار بزرگ رفسنجان، درختان کهنسال پسته که در شرف ثبت ملی است، سایت گردشگری اودرج، تپه‌های ماسه‌بادی، دریاچه شور، بقاع متبرکه و ... را از جمله جاذبه‌های گردشگری شهرستان عنوان کرد که می‌توانند به ورود گردشگر کمک کنند.

وی اذعان کرد: در شهرستان رفسنجان دو موضوع مهم مس و پسته وجود دارند که از منظر گردشگری به آن کمتر توجه شده در حالی که در جهان به عنوان گردشگری کشاورزی و گردشگری صنعتی اهمیت دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان لزوم توجه به جاذبه‌های فرهنگی شهرستان را نیز یادآور شد و افزود: دهستان خنامان و راویز اگرچه دو منطقه محروم هستند، اما بافت‌های بکر معماری و اجتماعی دارند که آداب و رسوم سنتی خود را حفظ کردند.

حسینی تصریح کرد: توسعه این صنعت با توجه به جاذبه‌های منحصر به‌فرد، مرمت ابنیه تاریخی، توسعه اکوتوریسم با توجه به ظرفیت‌های موجود و شناسایی مناطق جدید، توسعه گردشگری صنعتی با استفاده از ظرفیت مس و منطقه ویژه اقتصادی، توسعه گردشگری کشاورزی، توسعه گردشگری ورزشی با استفاده از پرورش اسب و ... دیگر اهداف ما در این حوزه خواهد بود.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.