یزد - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : از سال گذشته تا کنون بیش از ۱۵۰هزار شغل در فضای مجازی ایجاد شده و خراسان رضوی دریک سال گذشته در این حوزه جزو استان های برتر و فعال می با شد .

 ۱۵۰هزار شغل در فضای مجازی در یک سال گذشته ایجاد شده است

به گزارش خبر نگارقدس آنلاین ، محمد جواد آذری جهرمی شامگاه دوشنبه در نشست شرکت ها، استارتاپ ها و فعالان حوزه ICTاستان یزد اظهارداشت : فضای مجازی برای کشورتهدید نمی باشد  بلکه باید برای پیشرفت و توسعه کشور از این فضا بهره بگیریم . اگر در این حوزه منفعلانه عمل کنیم فاصله ما با دنیا و ظرفیتهای که این فضا برای اشتغال و توسعه ایجاد کرده زیاد می شود و این حوزه یک حوزه نوپا می باشد و باید زیر ساختهای ارتباطی در این حوزه افزایش یابد . 

وی افزود : اگر ما با تکنولوزی روز دنیا مقابله کینم از دنیا عقب می مانیم  و امروز باید برای افزایش سهم کشور در این بازار تلاش کنیم نخبگان و جوانان ما نیز در این زمینه مسئولیت بسیاری دارند  و این قشر به خوبی از وظایف خود آگاه هستند .

آذری جهرمی تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی در مجلس و دولت و شورای عالی فضا ی مجازی ایجاد شده  و فعالان حوزه ای سی تی باید به این ظرفیت و گفتمان سازی ادامه بدهند  و که لازمه این کار ،افزایش دانش روز دنیا می باشد .

وزیر ارتباطات ادامه داد : ظرفیت استفاده از فضای مجازی می تواند چند برابر شود ودنیا در حال حاضر روبه جلو در حال حرکت می باشد و در کشور ما زیر ساختهای این امر فراهم نیست   و با توسعه زیر ساختها ، توسعه دیجیتال و اقتصاد دیجیتال می تواند نهادینه شود. 

وی خاطر نشان ساخت: بستر سازی ایجاد اشتغال در فضای مجازی در کشور ضروری بوده و این ظرفیت می تواند چند برابر شود ما باید زیر ساختهای گسترش این فضا را  فراهم سازیم .

این مسئول ادامه داد : از سال ۹۳با حرکتی که دولت در توسعه زیر ساختهای ارتباطی شروع کرد باعث پیشرفت و رشد در این حوزه شدیم و امار اشتغال در فضای مجازی  نشان می دهد که بیش از ۱۵۰هزارشغل در این حوزه ایجاد شده و خراسان رضوی از فعالان این حوزه می باشد و از فرصتی که حوزه فناوری برای ما فراهم کرده باید بیشترین استفاده را برد .

وی در ادامه  بر افزایش توان رقابتی  و دانش بومی تاکید کرد و گفت : در عرصه سرویسهای اقتصادی قرار نیست  رقابت را از بین ببریم و با اعمال قانون  و رقابت را سخت کنیم   بنابراین اکوسیستم را رعایت کرده و حمایت از شرکتها ی فعال این حوزه می تواند باعث رشد و توسعه کسب و کار و پیشرفت کشور شود .

وزیر ارتباطات با اشاره به اجرای طرح موفقیت آمیز تکاپو در استان یزد افزود : این طرح برا ی توسعه اشتغال موثر بوده  و موفقیت آن مایه سربلندی همه می باشد  وما فصل جدیدی را  با نظام صنفی آغاز کرده ایم و حرکت های رو به جلویی را انجام داده ایم  و این کار  تا حد بسیاری باعث جلوگیری از فساد شده و این امر برکات زیادی به همراه داشته است. 

وی افزود : یزد یک شهر صنعتی و معدنی بوده  و یکی از قطب های فعال کشور در حوزه کشاوری می باشد  و اما آمار سرمایه گذاری اخیر یزد را بررسی کنیم با وجود بزرگ تر شدن اقتصاد صنعتی و معدنی و کشاورزی با توجه به رشد فناوری و توسعه آمار اشتعال در این حوزه بسیار پائین می باشد  و سرمایه گذار ی کمتری صورت گرفته است و این امر به کار کارشناسی بیشتری نیاز دارد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.