کرج- معاون اداره کل ورزش وجوانان استان البرز با تاکید برجایگاه اثربخش مصلی های نماز جمعه خواستار بهره گیری از ظرفیت موجود در این اماکن برای توسعه فعالیت های فرهنگی ورزشی شد

بهره گیری از مصلی های نماز جمعه برای توسعه فعالیت های فرهنگی ورزشی

قدرت الله شمیرانی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: در حال حاضر بیش از پانصد مصلی نماز جمعه در سطح کشور با میانگین زیربنای  حداقل ۱۵۰۰ مترمربع وجود دارد.

وی افزود: به غیر از جمعه که نماز وحدت آفرین در آنها اقامه می شود در سایر روزهای هفته ظرفیت های این اماکن به نوعی بلا استفاده است که می توان از وجود آنها در توسعه فعالیت های فرهنگی و ورزشی وامورات مربوط به جوانان بهره گرفت.

شمیرانی با بیان اینکه در حال حاضر جوانان برای اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی خود از حداقل فضای موجود برخوردارند گفت: در این راستا با یک برنامه ریزی مناسب می توان جوانان را در فضای مصلی ها قرار داد و از ظرفیت موجود بهره گرفت.

معاون اداره کل ورزش وجوانان استان البرز تصریح کرد: این فرایند با حداقل هزینه رقم می خورد ضمن آنکه می تواند بستر مناسبی برای انس جوانان ونوجوانان به محیط های انقلابی و عقیدتی چون نماز جمعه باشد.

شمیرانی در توضیح بیشتر گفت: در صورت اجرایی شدن این طرح در ۶ روز هفته برنامه های مختلف فرهنگی ورزشی در فضای مصلی ها اجرا می شود ودر نهایت این فضای تعاملی در روز پایانی هفته خود را در نماز جمعه نشان خواهد داد و انس و نزدیکی نسل جوان را با نماز جمعه به عنوان یک فریضه حیاتی در اسلام به دنبال خواهد داشت.

این مسئول در بخشی دیگر از صحبت های خود به ظرفیت موجود در ستاد اقامه نماز کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارها بیش از ۴۰ هزار نفر در ستادهای نماز جمعه کشور فعالیت دارند که اگر این طرح اجرایی شود می توان با احتساب خانواده های آنها جمع زیادی را در موضوعات فرهنگی ورزشی دخیل کرد و خروجی مثبتی از آن گرفت.

معاون اداره کل ورزش وجوانان استان البرز با تاکید بر جایگاه توسعه ورزش همگانی گفت: در این موضوع نیز می توان از ظرفیت مصلی های کشور برای ارتقا نشاط وشادابی مردم بهره گرفت و با بهره گیری از مربیان ورزشی زمینه ساز جذب مردم به ورزش شد.

ظرفیت بی بدیل نماز جمعه برای جامعه اسلامی

شمیرانی نماز جمعه را یک ظرفیت بی بدیل برای جامعه اسلامی دانست و گفت: فریضه نماز جمعه نباید در یک بعد دیده نشود و می بایست از دیگر ظرفیت های آن برای تحقق شاخصه های فرهنگی در تراز انقلاب اسلامی نیز بهره برد.

وی با بیان اینکه موضوع را با امام جمعه شهرفردیس ودر حاشیه برگزاری جلسه شورای ورزش وستادساماندهی امور جوانان مطرح کردیم و بازخورد خوبی از سوی امام جمعه این شهر شاهد بودیم گفت: شهر فردیس به عنوان نمونه از کمترین سرانه فرهنگی ورزشی درکشوربرخوردار است و این در حالی است که در حال حاضر یک مصلی با زیربنای ۱۵۰۰ متر مربع فعال دارد و مصلی جدید این شهر با وسعت ۴۵۰۰ مترمربع در حال ساخت است.

این مسئول در ادامه گفت: قطعا اگر بستر لازم برای بهره برداری از فضای مصلی ها در ۶ روز هفته مهیا شود شاهد یک جهش خیره کننده در توسعه فعالیت های فرهنگی  ورزشی خواهیم بود ضمن آنکه حضوربیشتر نسل جوان درفریضه نماز جمعه را شاهد خواهیم بود.

وی در پایان گفت: در موضوع توسعه فعالیت های فرهنگی ورزشی  ویژه بانوان نیز با توجه به محدودیت های موجود این حرکت می تواند ثمرات وبرکات بیشتری داشته باشدوزمینه گسترش ورزش بانوان درمصلی ها فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.