اصفهان- رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: تحقیقات نشان می دهد ۲۵ درصد جستجوهای فرزندان در اینترنت مرتبط با عکس و محتواهای ناپسند است که از این جامعه ۲۵ درصدی ۵۴ درصد در ماه چندین بار تکرار این فعالیت را دارند.

۲۵ درصد جستجوهای فرزندان در اینترنت برای یافتن محتواهای ناپسند است

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: فعالیت مجازی برای همه افراد جامعه جزو مسایلی است که گاهی باید برای استمرار فعالیت های روزانه اتفاق افتد، اما برخی از موارد وجود دارد که توجه به آنها می‌تواند آینده بهتری را پیش روی ما قرار دهد.

وی با بیان اینکه پژوهش های انجام شده پلیس فتا در ارتباط با استفاده فرزندان از اینترنت حقایق تلخی را نشان می دهد، گفت: تحقیقات نشان می دهد ۴۶ درصد فعالیت ها و گشت و گذارهای فرزندان در خانواده ها از دیدگاه والدین خیلی تایید شده نیست و ۴۰ درصد از نوجوانان در خانواده ها، با درخواست و تمایل خودشان تماشای ویدئو ها و تصاویری را دارند که از نظر خانواده ها پسندیده نیست.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: این آمار قابل توجه نشان می دهد ۲۵ درصد جستجوهای فرزندان در اینترنت مرتبط با عکس و محتواهای ناپسند است که از این جامعه ۲۵ درصدی ۵۴ درصد در ماه چندین بار تکرار این فعالیت را دارند.

وی با اشاره به اینکه در دیدگاه نظارتی و همراهی والدین، تحقیقات نشان می دهد فقط ۱۲ درصد والدین در مورد امنیت و ایمنی و استفاده صحیح از فضای وب با فرزندان خود صحبت می کنند و ادبیات توجه به امنیت در این فضا را دارند، گفت: اگر به تلفن های هوشمند و امنیت آنها را توجه کنیم، به این نتیجه می رسیم که کمتر از یک سوم والدین به فعالیت های مجازی فرزندان خود اشراف دارند و به صورت خاص جامعه ۱۲ درصدی الدین می دانند محتوای گوشی های تلفن همراه  و تجهیزات ارتباطی فرزندانشان چه مواردی است و البته این موضوع به شفافیت فعالیت های مجازی کمک می کند

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: افراد یک خانواده وقتی مواردی همچون رمز عمومی تجهیزات را می دانند، به شفافیت و نظارت و همراهی والدین کمک می کند، اما متأسفانه این موضوع امروزه حلقه مفقوده ای در خانواده ها است.

وی تاکید کرد: اگر به رفتارهای نظارتی در خانواده سمت و سو ندهیم، شکاف بین اعضای خانواده آرام آرام بیشتر می شود و نمی توانیم آنگونه که باید از حریم خانواده صیانت کرده و سلامت آن را حفظ کنیم.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان نقش خانواده ها را در یادگیری فرهنگ ادبیات کار در فضای مجازی بسیار مهم دانست و اظهارکرد: خانواده ها باید اندک زمانی را در کنار فرزندان خود در دنیای بی سروسامان فضای مجازی باشند تا آنها بیشتر بتوانند از محاسن خوب این فضا استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.