نگرانی‌ها از احتمال افزایش تورم، بازارهای مالی را به لرزه درآورد و وال‌استریت با بزرگترین سقوط خود از ۲۰۱۱ تاکنون مواجه و سهام آسیایی نیز با سقوط چشمگیری روبرو شد.

بزرگترین سقوط ۷سال اخیر وال استریت/ سهام آسیایی سقوط کرد

به گزارش قدس آنلاین، روز سه‌شنبه درحالی‌که نگرانی‌ها از احتمال افزایش تورم، بازارهای مالی را به لرزه درآورد و بازار سهام آمریکا را بیشتر در منطقه قرمز (ضرردهی)  فرو برد، وال‌استریت با بزرگترین سقوط خود از ۲۰۱۱ تا کنون روبرو شد و سهام آسیایی سقوط کرد.

در بازارهای آسیا ااندپی‌مینی با سقوط شدید ۳ درصدی به پایین‌ترین سطح ۴ ماهه خود رسید و ضررهای خود را از هفته گذشته، که به بالاترین رکورد تاریخ خود دست یافته بود، تا کنون، به ۱۲ درصد رساند.

گسترده‌ترین شاخص آسیا اقیانوسیه خارج از ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، با سقوط شدید ۴.۳ درصدی روبرو شد که بزرگترین سقوط آن از افت ارزش یوآن در آگوست ۲۰۱۵ تا کنون است. این شاخص امسال برای اولین بار به منطقه قرمز وارد شد.

شاخص نیکی۲۵ ژاپن با شیرجه‌ای ۶.۸ درصدی به قعر فرو رفت و به پایین‌ترین مقادیر ۴ ماهه خود نزدیک شد.

سهام تایوان ۵.۵ درصد از ارزش خود را از دست داد و شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۴.۹ درصد سقوط کرد.

روز دوشنبه بازار سرمایه‌گذاران را از مسیری که عادت داشتند در آن، تحت شرایط آرام  سود ببرند ، به مسیری پرنوسان انداخت.

این عکس‌العمل شدید در شرایطی اتفاق می‌افتد که سرمایه‌گذاران از ۹ سال سود متوالی لذت برده‌اند که دلیل آن هم وجد نرخ‌های بهره پایین بود که باعث شکوفایی و احیای رشد هماهنگ اقتصادی در جهان و بالا رفتن سود شرکت‌ها شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.