اهواز- دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خوزستان با حضور ۵۰۰ ناشر و ۶۷هزار عنوان کتاب برگزار می شود.

برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب خوزستان با حضور ۵۰۰ ناشر

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مدیر کل فرهنگ و ارشاد خوزستان در نشست خبری نمایشگاه بزرگ کتاب و قرآن و عترت عنوان کرد: دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خوزستان با حضور ۵۰۰ ناشر و ۶۷هزار عنوان کتاب برگزار می شود.

محمد جوروند با بیان این که  نمایشگاه از ۲۵ بهمن تا آخر ماه است گفت: توقع ما این است همانند سال گذشته بن تخفیف کتاب را افزایش دهیم، چراکه همین بن تخفیف در سال گذشته باعث خریداری یک میلیاردو ۲۰۰ میلیون تومان خرید مردم از نمایشگاه شد.

وی افزود: با وجود ۲ روز  تعطیلی به دلیل گرد و غبار این خرید ۴ روزه  نشان از علاقه مردم در اهواز و حرفه ای بودن آنها در زمینه کتاب است، آنها روزانه ۳۰۰ میلیون تومان  کتاب خریداری کرده اند که با تخفیف  ۳۰ درصد همراه بوده است.

جوروند با اشاره به شرکت ۴۵ ناشر خوزستانی در این دوره از نمایشگاه ادامه داد: ساعات این بازدید از ۹ صبح تا ۱۲ ظهر و عصرها از ساعت ۱۶ تا   ۲۲ و محل آن در  کیانپارس ، نمایشگاه های دائمی اهواز است.

در ادامه این نشست خبری معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان با اشاره به اینکه آزمون قرآن و عترت یک آزمون ملی است، اظهار کرد: این آزمون به صورت سراسری همزمان در استان خوزستان با شرکت ۸ هزار نفر روز دهم اسفند ماه در دو تایم صبح و بعد از ظهر در مصلای اهواز و تمام شهرهای استان انجام می شود. همچنین در پایان آزمون بعداز تصحیح اوراق از برترین ها تجلیل به عمل می آید.

سید کریم موسوی در ادامه بابیان اینکه فراخوان  برنامه هفته قرآن و عترت خوزستان نزدیک به ۶ ماه زده شده است؛ گفت: ۱۵ بهمن نیز داوری ۹۹۶ اثر ارسالی در بخش های مختلف از جمله تجسمی، صنایع دستی، نمایشی، سینمایی، مجازی و مطبوعات  انجام شد، میزان مشارکت ۵۰ درصدی مبلغ این هفته توسط معاونت قرآن و عترت وزارتخانه تامین شده و مابقی از سوی معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان نامین شده است. 

معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان با بیان اینکه از ۹۰ حافظ قرآن در خوزستان تجلیل می‌شود، عنوان کرد: این حافظان در مناطق عبدالخان، ملاشیه و خرمشهر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.