رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری باید با حکم قضایی اجازه تردد در ساختمان‌های ناایمن را بگیرد.

شهرداری با حکم قضایی اجازه تردد در ساختمان‌های ناایمن را بگیرد

به گزارش قدس آنلاین، محسن هاشمی رفسنجانی با حضور در محل آتش‌سوزی ساختمان وزارت نیرو در میدان ولیعصر ضمن بازدید از محوطه آتش‌سوزی و ساختمان و همچنین فرایند اطفاء حریق در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این ساختمان تذکراتی را در ماه‌های اخیر گرفته است که متاسفانه مسئولان مربوطه به آن توجه نداشتند.

وی تصریح کرد: در طبقه منفی چهار بایگانی اسناد کاغذی این مجموعه بوده که حجم زیادی کاغذ و اسناد در این طبقه بایگانی شده و این در حالی است که قفسه‌های بایگانی به گونه‌ای چیدمان شده که امکان دسترسی به مرکز آتش‌ توسط آتش‌نشانان وجود نداشته است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: با توجه به شرایط طبقه منفی چهار و چیدمان قفس‌ها تا به این لحظه فشار آتش و حرارت ادامه دارد و از آنجایی که ساختمان سازه فلزی دارد و در زمان ساخت سازه‌های فلزی توسط مواد آتش‌زا محافظ شده است این امر می‌تواند باعث گرم شدن آهن شود و خطرناک باشد و به همین دلیل سازمان آتش‌نشانی تصمیم گرفت که این ساختمان و ساختمان‌های مجاور را تخلیه کند. 

هاشمی بیان کرد: در حال حاضر نیز نیروهای آتش‌نشانی در حال تزریق آب به طبقات پایین ساختمان هستند تا بتوانند طبقات ۴- و ۵- را از آب پر کرده و در نتیجه آتش را مهار کنند.

وی ادامه داد:‌در خصوص ساختمان‌های ناایمن شورای شهر تهران مصوبه‌ای دارد که این ساختمان‌ها شناسایی شوند و این در حالی است که این کار آغاز شده است. 

رئیس شورای شهر تهران گفت: دستگاه‌های اجرایی چه در بخش خصوصی و دولتی باید در این خصوص همکاری لازم را با نهادهای ذیربط و مسئول انجام دهند چرا که این موضوع به ایمنی خودشان مربوط است. 

هاشمی افزود: ساختمان‌های دولتی به جهت اینکه نیروهای خود را می‌توانند جابه‌جا کنند و در ادامه ساختمان‌های ناایمن را ایمن کنند شرایط‌شان به مراتب راحت‌تر از ساختمان‌های بخش خصوصی است چرا که این ساختمان‌ها با مشکلاتی در خصوص جابه‌جایی نیروهای خود روبه‌رو هستند.

وی تصریح کرد: متاسفانه علی‌رغم تذکرات به ساختمان‌های ناایمن از سوی مسئولان ذیربط جدی گرفته نشده است و این در حالی است که ساختمان ناایمن در سطح تهران در مناطق مختلف وجود دارد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: وقتی چنین ساختمان‌هایی وجود دارد عموما با حکم قضایی باید از ورود افراد به داخل آن جلوگیری کرد همانطور که شهرداری برخی از ساختمان‌ها را به دلیل عدم عوارض با بلوک می‌بندند. ضمن اینکه شهرداری نیز باید با حکم قضایی اجازه تردد در ساختمان‌های ناایمن را بگیرد. 

هاشمی همچنین در خصوص آمادگی شهر تهران در برابر زلزله بیان کرد: در قبال ساختمان‌های دولتی با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

وی در ادامه با اشاره به ایمن‌سازی بیمارستان‌های سطح شهر تهران گفت: لازم است به این موضوع توجه ویژه‌ای صورت گیرد و بیمارستان‌هایی که ناایمن هستند ایمن‌سازی شوند، هرچند ساختمان‌های ناایمن در حال فعالیت هستند و این در حالی است که برای ایمن‌سازی این ساختمان‌ها نیاز به اعتبارات ویژه‌ای است که امیدواریم این موضوع مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.