اصفهان- مرحله نهایی مسابقات و آیین اختتامیه بیست و سومین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی العالمیه همراه با آیین نکوداشت خدمات حضرت آیت الله العظمی مظاهری به ساحت قرآن و عترت(ع) روز ۲۶ بهمن ماه سالجاری در سالن اهل البیت(ع) اصفهان برگزار می شود.

بیست و سومین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی در اصفهان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رییس مجتمع آموزش عالی اصفهان صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: جامعة المصطفی پرچمدار نشر و گسترش اسلام ناب در جهان اسلام است و مخاطبان المصطفی با حمایت مراجع وظیفه دارد اسلام ناب را در کل جهان تعمیم داده و تمدن ساز اسلام ناب باشد.

حجت الاسلام سید ابراهیم ملکی با بیان اینکه امروز دشمنان نگران از توسعه و گسترش اسلام در  سرتاسر جهان است، گفت: جامعة المصطفی العالمیه دستاورد انقلاب و شکل گرفته از حوزه های علمیه و عقاید اهل بیت(ع) است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از سه دهه از تشکیل جامعة المصطفی العالمیه که در مرکزیت آن در شهر قم است، می گذرد که ریاست آن بر عهده «آیت الله اعرافی- عضو شورای انقلاب فرهنگی» است.

رییس مجتمع آموزش عالی اصفهان با بیان اینکه جامعة المصطفی العالمیه تعلیم و تربیت طلاب غیر ایرانی در داخل و خارج از کشور را بر عهده دارد وتاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر از ۱۳۰ کشور جهان فارغ التحصیل داشته است، گفت: در حال حاضر ۴۰ هزار نفر در داخل و ۲۰ هزار نفر در خارج از کشور مشغول تحصیل هستند.

وی یادآور شد: جامعة المصطفی دوره های بلند مدت و کوتاه مدت در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارد که طی ۱۰ سال گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر از ۱۰۰ ملیت در دوره های کوتاه مدت آن شرکت کردند.

ملکی با بیان اینکه هم اکنون جامعة المصطفی العالمیه در ۷۰ کشور دنیا نمایندگی دارد و با بیش از ۱۰۰ کشور ارتباط برقرار کرده است، تصریح کرد: بیش از ۱۰ سال از فعالیت جامعة المصطفی اصفهان می گذرد و در حال حاضر ۸۰۰ طلبه آقا و خانم در ۲۵ رشته در مقاطع کاردانی تا دکتری در آن تحصیل می کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر جامعة المصطفی العالمیه اصفهان بیش از ۱۴ گروه علمی و تربیتی، ۱۵ تشکل فرهنگی و ۹ انجمن علمی دارد.

رییس مجتمع آموزش عالی اصفهان با اشاره به برگزاری مرحله نهایی مسابقات و آیین اختتامیه بیست و سومین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی همراه با آیین نکوداشت خدمات حضرت آیت الله العظمی مظاهری به ساحت قرآن و عترت(ع)، گفت: مرحله نهایی جشنواره ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه و اختتامیه جشنواره ۲۶ بهمن ماه سالجاری در سالن اهل البیت(ع) اصفهان برگزار می شود.

وی تاکید کرد: در این جشنواره ۷۰ ملیت شرکت دارند و ۶ هزار نفر از داخل و ۵ هزار نفر از خارج از کشور در این جشنواره شرکت می کنند.

ملکی تصریح کرد: خروجی فعالیت های جامعة المصطفی العالمیه شخصیت های ارزشمندی همچون شیخ نمرها و شیخ عیسی قاسم ها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.