قزوین_ رییس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین مجموع شرایط و فرصت اشتغال ایجاد شده برای افراد از سال ۹۲ تا ۹۵ را ۲ هزار و ۸۹۶ نفر برشمرد.

فرصت اشتغال برای بیش از ۲هزار نفر در قزوین ایجاد شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حمدیرضا الله بداشتی ظهر روز چهارشنبه در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه استان قزوین در مجمتع شهید آوینی اظهار داشت: باتوجه به اینکه زلزله صورت گرفته در منطقه کرمانشاه، در همان دقایق اولیه حادثه، ستاد بحران در سپاه شکل و اعزام تیم تخصصی به منطقه سرپل ذهاب به عنوان بیشترین منطقه آسیب دیده صورت گرفت.

وی افزود: تمام کالاهای ضروری مردم در تمام مناطق زلزله زده استان کرمانشاه توسط سپاه توزیع شد و بنا شد که سپاه هر استانی معین یک یا چند روستا شود که اقدامات لازم را انجام دهد؛ سپاه قزوین دوروستای پرجمعیت (در سطح تخریب ۱۰۰ درصدی، فوت شدگان ۲۰ نفر و آسیب بدنی نزدیک به ۲۰۰ نفر) را برعهده داشت.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین بیان کرد: ساخت یک مدرسه پیش ساخته فوق تخصصی ضد زلزله با پیش بینی اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان توسط پزشکان خیر جراح این استان با مدیریت مدیر بیمارستان پاستور و هماهنگی و تسهیل گیری سپاه آغاز شده است و امیدواریم فوندانسیون آن در ۲۲ بهمن صورت بگیرد و مدرسه ۶ کلاسه در اختیار مردم قره بلاغ اعظم کرمانشاه قرار بگیرد.

اله بداشتی یادآور شد: همچنین یک حسینیه توسط حوزه علمیه استان قزوین در روستای قره بلاغ اعظم ساخته می شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در ۱۲ عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع دستی اقدامات مناسبی از جمله شناسایی، آموزش و ارایه تسهیلات به افراد و نظارت و ارزیابی آنها برای تولید در اولویت نخست و ایجاد شرایط اشتغال در اولویت دوم را در بسیج سازندگی دنبال می کنیم که در این حوزه پرورش ماهی، پرورش قارچ خوراکی، پرورش مادیان، صنایع تبدیلی، محصولات گلخانه ای، پرورش زنبور عسل، کشت زعفران، داربستی کردن درختان انگور، پرورش شتر و پرورش دام سبک و سنگین صورت می گیرد.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین تصریح کرد: در عرصه صنایع تبدیلی نیز صنایع خشک کن، تبدیلی، روغن گیری، ترشی و شوریجات و مربی جات و تولید فرآورده های دامی، در حوزه خیاطی، مشاغل خانگی نیز برنامه ریزی صورت گرفته است.

اله بداشتی گفت: در سال ۹۲، ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار داشته ایم که ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون، جذب شده و ۸۷ درصد جذب صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۴۳۱ میلیارد تومان طی سال ۹۲ تا ۹۵ جذب صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: در سال ۹۳، ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان جذب با شرایط و فرصت اشتغال برای ۹۳۲ نفر، در سال ۹۴ هم ۱۳ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان جذب با شرایط و فرصت اشتغال برای ۷۳۱ نفر، در سال ۹۵ نیز ۱۳ میلیارد تومان جذب با شرایط و فرصت اشتغال برای ۷۲۵ نفر صورت گرفته است و و از سال ۹۲ تا ۹۵ جذب صورت گرفته است.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین مجموع شرایط و فرصت اشتغال ایجاد شده برای افراد از سال ۹۲ تا ۹۵ را ۲ هزار و ۸۹۶ نفر برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.