مدیر شرکت فرانسوی توتال گفت: با وجود اینکه امکان تحریم‌ آمریکا وجود دارد، اما اجرای پروژه گاز ایران در حال پیشرفت است و با مقامات فرانسوی و اروپایی درباره حفظ سرمایه‌های خود در ایران مشورت می‌کنیم.

با وجود تحریم‌های احتمالی آمریکا اجرای پروژه گاز ایران در حال پیشرفت است

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل شرکت توتال فرانسه در مصاحبه‌ای با روزنامه لوموند، گفته است که کار بر روی پروژه گاز پارس جنوبی علی‌رغم ابهاماتی که راجع‌به موضوع آمریکا در باره امکان تحریم ایران وجود دارد، همچنان در حال پیشرفت است.

پویانه گفت: شرکت توتال در حال حاضر با مقامات فرانسوی و اروپایی در باره حفظ سرمایه‌هایش در ایران در صورتی که تحریم‌ها ادامه پیدا کند، مشاوره می‌کند.

مدیر شرکت فرانسوی همچنین درباره وضعیت این شرکت گفت: در سال ۲۰۱۷ نتیجه بسیار مناسبی داشتیم که این مهم به دلیل رویکرد منظمی که در پیش گرفتیم ایجاد شد. همچنین این شرکت هزینه‌های خود را پایین آورد و از سوی دیگر با افزایش تولید و در کنار آن افزایش قیمت نفت، منجر به سودآوری بیشتر این شرکت شد.

این شرکت فرانسوی گزارش داد که در سال ۲۰۱۷ انتظار بر این است که سود خالص این شرکت ۳۰ درصد نسبت به ۸.۲ میلیارد دلار سال ۲۰۱۶ افزایش یابد.

وی همچنین تأکید کرد که این شرکت سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر را ادامه خواهد داد و طرحی دارد تا تولید برق از طریق گاز را افزایش دهد تا به نیاز روزافزون جامعه بتواند پاسخ دهد.

شرکت فرانسوی توتال قراردادی را با ایران برای توسعه گاز فاز ۱۱ پارس جنوبی به ارزش ۵ میلیارد دلار امضا کرده است. پیش از این توتال در دوران تحریم‌ کشورها علیه ایران، همکاری با ایران را قطع کرده بود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.