سنندج- طی مراسمی و با حضور رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی از ستارگان ورزش دانش‌آموزی و پهلوانان عرصه تعلیم و تربیت کردستان تجلیل شد.

ستارگان ورزش دانش‌آموزی کردستان تجلیل شدند

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از «ستارگان ورزش دانش‌آموزی کردستان»  اظهار کرد: تامین سلامت روانی دانش‌آموزان با فراهم‌کردن فضای شاد و با نشاط از جمله برنامه‌هایی است که در مدارس دنبال می‌شود.

رشید قربانی با اشاره به اهدف حوزه تربیت‌بدنی آموزش گفت:  استعدادیابی ورزشی و فرهنگ‌سازی برای توسعه ورزش  از جمله این اهداف است که برای سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان دنبال می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۹۳۱ معلم ورزش استان فعالیت می‌کنند، افزود: ۸۹ درصد مدارس شهری و ۷۸ درصد مدارس روستایی معلم ورزش دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از راه اندازی هیات ورزش‌های دانش آموزی خبرداد و گفت: پارسال ۴۸ هزار دانش‌آموز در رقابت‌های ورزشی مختلف حضور داشتند که امیدواریم این تعداد امسال به ۵۲ هزار نفر برسد.

قربانی به موفقیت دانش‌آموزان در رقابت‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: سال ۹۲ ورزش دانش‌آموزی استان در جایگاه ۲۸ کشوری بود که این جایگاه در سال ۹۳ به رتبه ۲۳ و سال گذشته برای نخستین بار با ۱۳ پله صعود در جمع ۱۰ استان برتر کشور قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امسال در منطقه یک، رتبه نخست را با کسب ۷۹ مدال از آن خود کردیم.

قربانی با اشاره به پتانسیل‌های مطلوب ورزش دانش‌آموزی در کردستان گفت: دانش‌آموزان استان در رشته‌های مختلف ورزشی توانسته‌اند توانمندی خود را اثبات کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.