اهواز-مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: برای تولید برق خوزستان در سال ۹۷ بدترین وضعیت را پیش‌بینی می‌کنیم و وضعیت برق بحرانی‌تر از آب خواهد بود.

برای تولید برق خوزستان در سال ۹۷ بدترین وضعیت پیش‌بینی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،محمود دشت‌بزرگ در جلسه ستاد بحران که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: ما برای سال ۹۷ سناریوی هشت درصدی را پیش‌بینی می‌کنیم. انتظار داریم به بار ۸۹۵۰ مگاوات در سناریو هشت درصد و به ۹۴۰۰ مگاوات در سناریو ۹ درصد برسیم. 

وی افزود: نیروگاه‌های برق‌آبی در دوران خشکسالی از نظر تولید به ۵۰ درصد ظرفیت خود می‌رسند و نیاز است ۵۰۰۰ مگاوات از شبکه‌های همجوار دریافت کنیم. در این شرایط افت ولتاژ حاصل خواهد شد و شاید ۸۰۰ مگاوات در سال ۹۷ در شبکه داشته باشیم که می‌تواند معضلات زیادی را موجب شود. 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: در سال ۹۶ از نیروگاه‌های حرارتی ۳۶۰۰ مگاوات در پیک با ۳۱ واحد مدار و از نیروگاه های برق‌آبی نزدیک به ۴۴۰۰ مگاوات با ۳۷ واحد در مدار تولید شد و ۲۲۰ مگاوات از شبکه‌های همجوار دریافت کردیم. 

دشت‌بزرگ ادامه داد: در سال ۸۷ با وقوع خشکسالی، تولید کاهش پیدا کرد و اکنون در یک دوره ۱۰ ساله وضعیت تولید برق در استان خوزستان کمتر از مصرف است و ما بدترین وضعیت را برای تولید برق در سال ۹۷ پیش‌بینی می‌کنیم و وضعیت در برق بحرانی‌تر از آب خواهد بود. 

وی تصریح کرد: ما انتظار داریم نیروگاه فجر بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ مگاوات مشارکت کند و به شبکه برق بدهد. راهکار دیگر نیز این است که توسعه نیشکر دیزل‌های خود را آماده تولید در مدار داشته باشد. راهکار بعد نیز دریافت از شبکه‌های همجوار است. 

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.