اراک-امام جمعه موقت تهران در یادواره ۲۶۰۰ شهید والامقام شهرستان اراک هدف دشمن را تضعیف نظام اسلامی دانست و گفت: همه می‌دانند که در اصل این انقلاب و تداوم ۳۹ سال آن ولایت، نقش مهمی دارد و تا به امروز تمامی توطئه‌های دشمنان علیه این انقلاب با مدیریت ولایت فقیه نقش برآب شده است.

نقش مهم ولایت در تداوم انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در یادواره ۲۶۰۰ شهید والامقام شهرستان اراک در مصلی بیت المقدس این شهر با اشاره به اینکه امنیت و استقلال امروز ما، مرهون ایثار و فداکاری شهیدان است،گفت: تعابیر متعددی نظیر قلب و چراغ جامعه پیرامون شهید و شهادت وجود دارد ولی آن کس که به شهادت افتخار داد و این کلمه را مقدس تر کرد، سالار شهیدان، ابا عبدالله(ع) است.

وی از شهدا به زاهدان شب و شیران روز تعبیر کرد و افزود: شهدا امنیت را برای ما به ارمغان آوردند و حداقل کار ما در قبال این رشادت ها این است که شهدا را از یاد نبریم؛ همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، برگزاری این یادواره ها واگویی راه شهداست تا همچنان این مسیر پر رهرو بماند.

یادواره‌های شهدا؛ مانور ولایتمداری است

خاتمی بیان کرد: گویاترین و دقیق ترین ارمغان شهدای نظام اسلامی، فروریختن حکومت سیاه ۵۷ ساله طاغوت است. حضور در یادوراه‌ها و مجالس شهدا مانور ولایتمداری است و سنگ تمام آنان که دل به این انقلاب بسته و می خواهند رهرو راه شهیدان باشند.

امام جمعه موقت تهران افزود: امروز ایران اسلامی خانه فاطمه(س)، علی(ع) و اهل بیت(ع) است و اگر شهدا نبودند این ارمغان نفیس برای کشور حاصل نمی‌شد. امروز هر کجا سخن از اسلام ناب محمدی(ص) است نام ایران اسلامی می‌درخشد.

وی خطاب به حاضرین تاکید کرد که مسئولان نسبت به وجود برخی مشکلات آگاه هستند و گفت: گرفتاری شما گرفتاری ما است ولی اوج ها را هم باید دید. اینکه پرچم اسلام و قرآن در این کشور بلند است را هم ببینید اینکه عزت و استقلال امروز ایران را هیچ کشوری در دنیا ندارد؛ ندیدن این اوج ها ناسپاسی می آورد و دشمن را به طمع می اندازد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری حضور در این یادواره های شهدا را بیعت با شهیدان دانست و بیان کرد: در چنین شرایطی که دشمنان و برخی بازی خوردگان علیه نظام اسلامی توطئه می کنند بایستی باشکوه تر از هر سال دیگر در راهپیمایی ۲۲ بهمن حاضر شویم و این حضور به معنی بیعتی دوباره با آرمان های شهدا است.

خاتمی گفت: نگذارید ارمغان شهدا کمرنگ شود، انقلاب اسلامی با همین یادواره‌ها و یادها مانده است. امروز در گلزار شهدای سراسر کشور بیعت با شهیدان برقرار است. نظام اسلامی ما مدیون شهدا است.

بصیرت، خواب دشمنان برای نابودی نظام را برهم می زند

وی افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای تضعیف و نابودی این نظام خواب‌هایی برای گذشته، حال و آینده ملت دیده اند که به فضل الهی تعبیر نخواهد شد و لازمه شناخت این توطئه ها بصیرت است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به توطئه دشمنان برای تاریخ گذشته ملت ایران گفت: در توطئه ای همه جانبه می خواهند اقدامات رژیم سیاه و ضد اسلامی ۵۷ ساله پهلوی از یاد برود و نسل جدید نداند که چه ۵۷ سال سیاهی بر این ملت گذشت،می خواهند ۵۷ سال دین ستیزی، عفت ستیزی و استقلال ستیزی فراموش شود.

خاتمی با تاکید بر اینکه رژیم منفور پهلوی برای دین ستیزی آمده بود، بیان کرد: کشف حجاب به دستور انگلیس، مبارزه با روحانیت و حوزه های علمیه و مبارزه با برپایی مراسمات عزاداری سیدالشهداء از جمله اقداماتی بود که در دوران رضاخان برای از بین بردن دین در کشور انجام شد.

بیگانگان در دوران پهلوی همه کاره و خودی ها هیچ کاره بودند عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: در اغتشاشات اخیر عده‌ای فریب خورده و عده ای هم دست نشانده سلطنت طلبان و منافقین ذکر خیر پهلوی و این جانیان را می کردند. می خواهند ملت و نسل های آینده یادشان برود که ۵۷ سال استقلال ستیزی و دین ستیزی بر کشور حاکم بود و مردم بر سرنوشت کشور هیچ اختیاری نداشتند و آمریکا و انگلیس هر که را می خواستند می بردند و هر که را می خواستند خود بر مسند حکومت می نشاندند.

وی افزود: ۵۷ سال بیگانگان همه کاره و خودی ها هیچ کاره بودند، توطئه دشمنان نظام این است که نسل بعد از انقلاب این جنایات را از یاد ببرد و از این جنایتکاران چهره‌ای پاک بسازند. باید مسائل تبیین شود و نگذارید این جنایات فراموش شود.

اغتشاشگران به هرآنچه جلوه ای از اسلام داشت، هجمه وارد کردند خاتمی با اشاره به توطئه جدید دشمنان علیه نظام اسلامی گفت: در توطئه کنونی دشمنان، دین، ولایت و روحانیت را که سرمایه نفیس این کشور و نظام هستند را هدف قرار داده اند، در این اغتشاشات هم این اهدافشان مشهود بود چراکه اغتشاشگران به ۲۰ حوزه علمیه، ۱۵ دفتر امام جمعه، مساجد، حسینیه‌ها، تبلیغات اسلامی و در یک کلام هر آنچه که جلوه‌ای از اسلام دارد هجمه بردند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اسلام یکی از ارکان انقلاب اسلامی است، گفت: این هجمه‌ها به خاطر این بود که دشمنان دیدند انقلاب از بستر دین برخاسته است و خوب فهمیدند که انقلاب ما از مساجد شروع شده و به فضل الهی نیز همچنان هم ادامه پیدا خواهد کرد.

تریبون نماز جمعه، تریبون ولایت است

خاتمی خطاب به آنان که نماز جمعه‌ها را جناحی می دانند، گفت: این سخنان نادرست است چراکه ائمه جمعه تحت امر ولی فقیه بوده و خطبه‌ها هم کلیشه ای نیست؛ به عنوان امام جمعه موقت تهران می‌گویم که تاکنون رهبر انقلاب دستوری مبنی بر اینکه امامان جمعه چنین بگوئید و چنین نگوئید؛ نداشته اند. درست و نادرست خطبه‌ها را پای امامان جمعه بنویسید، امامان جمعه هم جناحی، کلیشه‌ای و دستوری خطبه نمی‌خوانند، چراکه تریبون نماز جمعه تریبون هیچ فرد و جناحی نیست. برخی انتظار دارند حرف جناح خودشان گفته شود اما این تریبون فقط و فقط تریبون ولایت است و بس.

وی افزود: به آنان که مصاحبه می کنند توصیه می کنم به حرف خود توجه داشته باشند و جایگاه نماز جمعه را تضعیف نکنند چرا که با تضعیف نماز جمعه دین تقویت نمی ‍‌شود. دشمن در پی تضعیف دین است مراقب باشید که دشمنان را همراهی نکنید.

‌عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه تضعیف دین هدف دشمنان برای براندازی نظام اسلامی است، گفت: امروز دین هدف است و در فتنه‌های بعدی هم دین هدف خواهد بود، چراکه دشمن از دین ضربه خورده است.

خاتمی، ولایت را هدف دیگر دشمن برای تضعیف نظام اسلامی دانست و گفت: همه می‌دانند که در اصل این انقلاب و تداوم ۳۹ سال آن ولایت نقش مهمی دارد و تا به امروز تمامی توطئه‌های دشمنان علیه این انقلاب با مدیریت ولایت فقیه نقش برآب شده است.

وی ولایت را محور اصلی اتحاد این ملت دانست و گفت: دشمن در پی آسیب زدن به این محور یگانه است. آنان که در پی براندازی این نظام هستند. هدف اولشان این است که این خط اصیل را کمرنگ کنند، چون می‌دانند بعد از آن هیچ کس نمی‌تواند این نظام و کشور را جمع و جور کند.

تخریب ولایت فقیه تخریب جمهوری اسلامی است

خاتمی تخریب ولایت را تخریب نظام اسلامی دانست و گفت: هرچه دشمن بر لجن پراکنی خود علیه ولایت می‌افزاید، به فضل الهی بر محبوبیت رهبری افزوده می‌شود و در این هدف هم با بصیرتِ مردم، دشمن ناکام می‌ماند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: روحانیون سومین هدف است، انقلاب بزرگ اسلامی مدیون همه اقشار است اما جلودار این انقلاب روحانیت بود و حضرت امام(ره) از روحانیت به عنوان سرمایه لایزال الهی تعبیر داشتند.

خاتمی یادآور شد: در این اغتشاشات هم دیدیم که چگونه در فضای مجازی علیه روحانیت مانور می‌دادند، صحبت یک صنف نیست صحبت یک سرمایه است؛ باید در مقابل این توطئه ها هشیار بود.

ناامید کردن ملت ایران یکی از توطئه های دشمنان است

وی به توطئه آینده دشمنمان علیه نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: توطئه دیگر دشمنان ناامید کردن مردم به خصوص جوانان است، توطئه‌ای که در آن آنقدر فضا را سیاه جلوه می‌دهند که جوان ما احساس کند این کشور جای زندگی نیست.

کشور ما رهبری مدیر و مدبر، کشور شناس، دشمن شناس و حتی به اذعان دشمنان، دوراندیش‌ترین رهبر جهانی را دارد که همه امور را رصد می‌کند. ‌

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شیب مسئولان کشوری شیب خدمت است؛ به صراحت می‌گویم روسای سه قوه می‌خواهند خدمت کنند(اگرچه نقد و اشکال به این سه قوه وجود دارد) اما متاسفانه دشمنان این چنین وانمود کرده‌اند که می‌خورند و می‌برند کار دشمن است.

قوه قضائیه با مفاسد اقتصادی قاطعانه برخورد کند

وی افزود: در رژیم سابق اساس بر غارتگری بود ولی در نظام اسلامی ۴ دزد دله و غیردله، قاچاقچی از نبود نظارت دقیق سوء استفاده کرده و دست به دزدی می‌زنند که این اختلاس‌ها ناشی از عدم نظارت دقیق است.

خاتمی خاطرنشان کرد: از قوه قضائیه انتظار می‌رود همانگونه که در مسائل سیاسی قاطع است در مسائل اقتصادی قاطعانه عمل کرده و این پول‌ها را از حلقوم اختلاس گران بیرون آورد؛ به فضل خدا مشکلات با رهبری ولایت و همراهی مردم و مسئولان حل می‌شود و انقلاب اسلامی بسترساز حکومت جهانی امام عصر(عج) خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.