زاهدان- معدن سنگ گرانیت لار زاهدان با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال با حضور محمدرضا فیاض مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت و مسئولان سیستان و بلوچستان همزمان با هشتمین روز دهه مبارک فجر در این شهرستان افتتاح شد.

 معدن سنگ گرانیت لار زاهدان افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: این معدن در ۲۴ کیلومتری شمال زاهدان دارای افزون بر ۶ میلیون تن ذخیره گرانیت است.

نادر میرشکار افزود: سالیانه می توان از این معدن چهار هزار تن سنگ گرانیت استخراج کرد.

وی با بیان اینکه بهره برداری از این معدن زمینه اشتغال ۱۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است گفت: هم اینک ۹ واحد سنگ بری در سیستان و بلوچستان وجود دارد که زمینه تکمیل چرخه فرآوری سنگ های تزیینی نظیر گرانیت را در این استان فراهم کرده اند.

وی بیان کرد: بهترین معادن سنگ گرانیت کشور در سیستان و بلوچستان واقع شده است که با فرآوری بهتر آنها می توان مسیر را برای صادرات هموار کرد.

وی ادامه داد: هفت طرح صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری ۷۷ میلیارد ریالی همزمان با دهه فجر در سیستان و بلوچستان در حال بهره برداری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: سنگ های ساختمانی تزئینی، پانل ساختمانی، استخراج کان سنگ مس، قطعات بتونی و افتتاح ساختمان اداری اتاق اصناف در شهرستان سراوان از جمله طرح های قابل افتتاح در دهه فجر است.

میرشکار اظهار داشت: این طرح ها در شهرستان های زاهدان، نیمروز، جالق، خاش و سراوان به بهره برداری خواهند رسید.

بنابر این گزارش قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در کمربند فلزایی و معدنی جهان که از یوگسلاوی تا پاکستان ادامه دارد و در این راستا وجود معادن نسبتا غنی گشوده و ناگشوده فلزی و سهم بالای استان در برخورداری از این معادن با ذخایرمعدنی نظیر کرومیت، مس، منگنز، سرب و روی ، قلع، تنگستن، آنتی موان، طلا و کانسارهای غیرفلزی نظیر تالک، منیزیت، گل سفید، سیلیس، فلدسپات، کائولن و سنگهای ساختمانی بویژه گرانیت و همچنین پتانسیلهای معدنی حوزه تفتان و امکان استقرار کارخانجات چینی و کاشی و سرامیک در محدوده تفتان بخشی از قابلیت ها و توانمندیهای این استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.