سفیر روسیه در دمشق گفته است که آمریکا در حال تدارک برای آغاز یک اقدام نظامی جدید علیه سوریه است.

مسکو: آمریکا در حال تدارک اقدام نظامی جدید در سوریه است

به گزارش قدس آنلاین، «الکساندر کینشچاک» سفیر روسیه در دمشق امروز پنج‌شنبه گفت که این احتمال وجود دارد که آمریکا در تدارک یک اقدام نظامی جدید علیه سوریه باشد تا پیشرفت در حل سیاسی بحران این کشور را خدشه‌دار کند.

این مقام دیپلماتیک روسیه تأکید کرد: «در روزهای اخیر، موضوع ادعایی استفاده از گازهای سارین و کلر توسط نیروهای دولت سوریه در غوطه شرقی و ادلب مدام تکرار می‌شود. با توجه به حادثه تلخ خان شیخون، نمی‌توان این مسئله را رد کرد که با این شیوه، یک اقدام نظامی جدید در حال تدارک علیه سوریه است تا از شبه‌نظامیان شکست‌خورده حمایت کرده و پیشرفت مثبت در فرایند حل سیاسی سوریه را که پس از برگزاری موفقیت‌آمیز کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی آغاز شد، تضعیف کند».

کینشچاک تصریح کرد، آمریکا سعی دارد تا تحریم‌های جدیدی در سازمان ملل علیه سوریه به تصویب برساند؛ تحریم‌هایی که نقض حاکمیت کشور سوریه است.

به گفته وی، «اینکه چطور مکانیسم مشترک تحقیقات سازمان ملل و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی با مسئله حمله تروریستی در خان‌شیخون برخورد کرد و خیلی راحت «نتیجه‌گیری خود را تحت سیطره کشورهای غربی و بدون توجه به حقایق و شواهد واقعی که وجود داشتند، پایه‌گذاری کرد و در نهایت نیز «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه را مقصر همه چیز عنوان کرد» بسیار هشدار دهنده است.»

این دیپلمات روس افزود: «برای غرب این یک کارت مهم در بازی است که علیه سوریه در پیش گرفته است و حالا نیز علیه روسیه ادامه می‌دهد. این ابزاری برای فشار پی در پی علیه دمشق و متحدانش و عمدتا مسکو است. ابزاری برای دستکاری و اثر گذاشتن بر افکار عمومی جهان از طریق سیاهنمایی آنچه «رژیم جنایتکار بشار اسد» می‌خواند. یک راه موثر و ثابت شده برای اثرگذاری بر عامه مردمی است که رسانه‌های غربی مغزهایشان شستشو داده‌اند.»

سفیر روسیه در دمشق تأکید کرد: «لفاظی‌های واشنگتن در این رابطه بیش از پیش ستیزه‌جویانه شده است و این نگران کننده است. به نظر می‌رسد که آنها بیش از اینکه حوادث واقعی مرتبط با مواد سمی و خطرناک را دنبال کنند، بر اساس شایعات و یا دقیقتر بگوییم، اطلاعات دروغ عمدا منتشر شده را پیگیری می‌کنند...اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، اوضاع بسیار پیچیده است. هرگونه تغییر به سمت شرایط بهتر را ظاهرا در شرایط فعلی نباید انتظار داشت. علاوه بر این، همزمان با پیشروی‌های نیروهای دولت سوریه به پشتیبانی نیروی هوایی روسیه و آزاد شدن مناطق بیشتری از چنگال تروریست‌ها، مسئله حوادث شیمیایی سوریه پررنگ‌تر می‌شود».

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.