سرمربی تیم فوتبال استقلال بعد از پیروزی مقتدرانه مقابل سپیدرود رشت گفت: تغییر روش بازی استقلال کار آسانی نبود و باید شخصیت تیم را عوض می کردیم که این نیاز به زمان مناسب خود را داشت.

تغییر روش بازی استقلال کار آسانی نبود/ روی ضربات ایستگاهی خیلی تمرین می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، وینفرد شفر پس از پیروزی سه بر صفر امروز پنجشنبه استقلال تهران در هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال مقابل سپیدرود رشت در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی تهران گفت: بعد از بازی با ذوب آهن به بازیکنانم گفته بودم باید بازگشت خوبی داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر نبازید نمی توانید برنده هم شوید. بازیکنانم امروز خیلی خوب بازی کردند. پاس های زیادی با سرعت بالا دادیم. به قول معروف بزن زیرش بازی نکردیم و همه لبخند داشتند.

سرمربی استقلال تهران ادامه داد: تبریک ویژه به امید ابراهیمی می گویم که بعد از مدتی طولانی توانست گل زیبا بزند. او روز گذشته تمرینات خیلی خوبی روی ضربات ایستگاهی داشت. او به عنوان قلب تیم عملکرد خوبی داشت.

شفر در خصوص حضور هواداران استقلال اظهار داشت: غافلگیر نشدم که هوادارانمان باز هم آمدند. خیلی خوشحالم که هوادارانمان بازیکن قدیمی ام علی کریمی را مورد تشویق قرار دادند. آنها هواداران فوق العاده ای هستند. خوشحالم آنها به سرمربی تیم رقیب هم تبریک گفتند. از دیدن علی کریمی بسیار خوشحال هستم. بازیکن بسیار خوبی بود و برایش بهترین ها را آرزو می کنم.

سرمربی استقلال تهران در پاسخ به سوال خبرنگار گیلانی که به زبان آلمانی از وی پرسید شما هر وقت توانستید آلمانی بازی کنید و توانستید مرتبا این نمایش را تکرار کنید موفق بودید اظهار داشت: خیلی کار راحتی نبود که در هفته های ابتدایی حضورم روش بازی تیم را عوض کنم. اولین موضوع شخصیت تیمی بود. بازیکنان می خواهند یاد بگیرند و می خواهند بهتر و بهتر شوند. تیم بسیار خوبی داریم که بازیکنان را می شناسند. درست شبیه به زمانی که قرار است پیانو یاد دهید. ما در تمریناتمان بدون انکه حریف داشته باشیم تمرین پاسکاری می کنیم. من در تمرینات گاهی نیاز می بینم یک حرکت را مدام تکرار کنیم.

شفر ادامه داد: با آمدن منتظری یک بازیکن بیشتر به تیمم اضافه شده است. خیلی ها می گفتند او کار سختی برای بازگشت به ترکیب دارد. اما حالا می بینید که او توانسته است خیلی خوب اضافه شود. همچنین اینکه امید ایراهیمی و چشمی بزیکنان خیلی خوبی هستند. من با بازیکنانم معمولا به تماشای بازی حریف می پردازیم و آنها را آنالیز می کنیم. ما به بازیکنان می گوییم باید همه چیز بهتر و بهتر شود. اگر آمادگی جسمانی نداشته باشید نمی توانید خوب بازی کنید و باید مثل تنیس عمل کنید. من می خواهم فوتبال بازی کنیم و باید پیانو زدن را یاد بدهیم.

وی در خصوص برنامه استقلال روی ضربات ایستگاهی گفت: برای این ضربه ها همیشه تمرین می کنیم. نورافکن در نیمه اول یک موقعیت خوب داشت و ضربه اش را روی ضربه ایستگاهی زد اما من از او می خواهم که این شوت ها را مستقیم بزند. امید نورافکن بازیکن مستعدی است. وقتی من صحبت می کنم چشمانش به لبهایم است و می خواهد ببیند من چه می گویم. باور کنید بازیکنانم خیلی خوشحالند و اعتماد به نفس بالایی دارند.

سرمربی استقلال در خصوص جذب دو بازیکن خارچی جدید این تیم گفت: وقتی آنها را گرفتیم تمام بازیکنان گفتند چقدر خوب هستند که به تیممان اضافه می شوند. هیچکس نمی گوید آنها آمده اند تا ما بازی نکنیم. هر کس کار خودش را انجام می دهد. حالا وقتش است تا الریان را آنالیز کنیم.

وی در خصوص کیفیت فنی سپیدرود رشت و امکان بقای این تیم در لیگ برتر گفت: این تیم صد درصد کارها را انجام داد. آنها کرنر داشتند و ضربه ایستگاهی گرفتند. آنها در نیمه اول موقعیت گل هم داشتند.آنها را کاملا آنالیز کرده بودیم و باید بگویم خیلی خوب بودند و می توانند در لیگ برتر بمانند.

شفر در پاسخ به سوال در خصوص دلیل استفاده از تیام در 10 دقیقه پایانی بازی امروز گفت: با ما خیلی تمرین نکرده بود و امروز صبح هم وزنه زد. مساله این است وقتی بازیکن آزاد می گیرید باید توجه کرد که باید با او قدم به قدم کار کرد. چون مدتی است بازی نکرده است. او باید کار گروهی با بازیکنان را هم یاد بگیرد. هر دو بازیکن خارجی تیممان فقط برای این فصل نیستند و برای آینده هم هستند.

سرمربی استقلال تهران در خصوص دیدارهای سخت استقلال در اسفندماه و امکان استفاده از کدام دروازه بان در لیگ قهرمانان آسیا گفت: زمان داریم!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.