ساری- مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا از بومی سازی طراحی و ساخت ۸۵ سری از قطعات نیروگاهی خبر داد.

طراحی و ساخت ۸۵ سری از قطعات نیروگاهی بومی سازی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی نیروگاه نکا، محسن نعمتی اظهار کرد: با پیگیری اداره ساخت داخل و مشارکت متخصصان این شرکت و توانمندی قطعه سازان داخلی، این تجهیزات را به روش مهندسی معکوس تولید کردیم.

وی اضافه کرد: با توجه به فرسودگی خط لوله و ترکیدگی های متعدد لوله های آب ارسالی از نکا به نیروگاه و از طرفی بالا رفتن مصرف آب واحدها به جهت نشتی لوله های بویلر و استفاده از سوخت مازوت، پیگیری های لازم جهت نصب آب شیرین کن در نیروگاه انجام پذیرفت که در حال حاضر پیمانکار واجد شرایط اجرای پروژه انتخاب و عملیات اجرایی با تسطیح زمین اختصاص داده شده در حال انجام است.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا افزود: پیگیری جهت نصب آب شیرین کن کوچک در ورودی آب خام به تصفیه خانه واحدهای بخاری جهت کاهش کنداکتیویته آب ورودی به تصفیه خانه نیز صورت گرفت.

نعمتی یادآور شد: در راستای نوسازی و بهینه سازی واحدهای بخار نیروگاه مکاتباتی با شرکت مادر تخصصی تولید انجام و متعاقب آن نمایندگان چند شرکت خارجی و داخلی ضمن بازدید از نیروگاه، پیشنهادها و راهکارهایی جهت بهینه سازی نیروگاه ارائه و مقرر شد پس از دریافت و جمع بندی نقطه نظرات همه گروهها، شرکت مادرتخصصی از طریق برگزاری مناقصه نسبت به شناسایی شرکت صاحب صلاحیت اقدام و عملیات اجرایی از طریق فاینانس انجام پذیرد.

وی گفت: همچنین انجام تعمیرات میاندورهای کلیه واحدهای نیروگاه بخاری و سیکل ترکیبی به منظور ارتقا میزان آمادگی برای تولید برق مشترکان در زمستان و نیز در تابستان سال آینده نیز انجام گرفت.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا ادامه داد: کارکرد طولانی مدت هیترها باعث سوراخ شدن لوله هیتر و نفوذ بخار به داخل مازوت می گردید که برای اولین بار در نیروگاه، هیترهای کفی ساخته و تعویض گردید و ساکشن هیتر هم توسط شرکت داخلی ساخته و نصب گردید.

نعمتی از لایروبی مخزن هفتاد هزار متر مکعبی مازوت خبر داد و گفت: رسوب لجن های سوخت مازوت در کف تانک اختلالاتی در عملکرد پمپهای مازوت ایجاد می کرد که عملیات تخلیه رسوبات و لایروبی نیز صورت پذیرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.