شهرکرد-امام جعه شهرکرد با انتقاد شدید از اختلافات اقوام مختلف استان گفت: امروز ما همه شیعه و انقلاب هستیم و همه باید از هم حمایت کنیم، با اختلاف همه متضرر خواهند شد.

اختلافات باعث آسیب می شود/ استان چهار محال باید روی ریل وحدت حرکت کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از شهرکرد،حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در خطبه های نماز جمعه ۲۰ بهمن که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد با تجلیل از عشایر بختیاری استان گفت: ۲۰ بهمن یک روز سرنوشت ساز و برجسته در تاریخ انقلاب مردم بختیاری استان به شمار می رود.

حجت الاسلام نکونام افزود:۲۰ بهمن روزی است که عشایر بختیاری و قشقائی و این عزیزان فعال و بصیر حضور پیدا کردند و از شاهپور  بختیار نخست وزیر وقت تنفر جستند و اعلام انزجار نمودند و با امام بیعت نموده و در تاریخ انقلاب سرنوشت ساز شدند.

خطیب جمعه شهرکرد در ادامه خاطر نشان ساخت:عشایر ما درک درستی از انقلاب داشته و هنوز شکل نگرفته بود بختیاری ها خوب درک کردند که این انقلاب در چه سمت و سوئی حرکت می کند و درک درست شان باعث شد با رهبری انقلاب در همان اوایل و قبل از پیروزی انقلاب با امام عزیز بیعت نمودند.

خطیب جمعه شهرکرد در ادامه با انتقاد شدید از  اختلافات موجود در استان گفت: همه و همه مورد خطاب این سخن هستیم عزیزان بنده بارها از همین تریبون نماز جمعه تاکید کردم استان باید روی ریل وحدت حرکت کند،استان در اثر اختلافات و گاهی روی در روی هم ایستادن ها و با هم سازش نکردن ها آسیب دیده و همچنان دارد آسیب می بیند بکوشیم همه اقوام ترک،بختیاری و همه اقوام در فضائی آرام با هم زندگی کنیم.

نکونام در ادامه تاکید کرد: مفاخراستان برای همه استان محترم هستند امکانات برای همه جای استان باید بکار گرفته شود ما همانگونه که کشور را به عدالت می خوانیم در استان هم باید عدالت حاکم باشد و همه هم بحمد الله انقلابی هستیم ، چرا بعضی ها نمی توانند یکدیگر را تحمل کنند و با تنگ نظری با مسائل بر خود می کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی در خاتمه به همگان تاکید کرد: استان به چهار محال خود به همه شهرها و اقوام خود می بالد و همه مسئولان شرعا" و قانونا" موظفند در راستای وحدت و امنیت ملی حرکت نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.