زاهدان-امام جمعه زاهدان و نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: حضور همیشگی مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن خنثی کردن دسیسه‌های دشمن و سرمایه‌ای بی‌بدیل برای انقلاب اسلامی است.

حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن سرمایه‌ای بی‌بدیل برای انقلاب اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان در مصلی قدس اظهار داشت: راهپیمایی ۲۲بهمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری و بیانگر اقتدار ملت، شکوه و عظمت انقلاب است. نماینده ولی فقیه در استان افزود: حضور باشکوه مردم در این راهپیمایی مشت محکمی به دهان یاوه‌سرایان و استکبار جهانی است.

این مشارکت نشان‌دهنده مردم سالاری دینی است که همه ادعاهای دموکراسی در دنیا را زیر سؤال برده است. در واقع راهپیمایی ۲۲ بهمن مانور قدرت، مایه رشد، شکوه و بصیرت مردم است. وی خاطرنشان کرد: اگر حضورمان را در روز جشن پیروزی انقلاب اسلامی یعنی راهپیمایی ۲۲ بهمن پر رنگ کنیم، دسیسه دشمنان را خنثی می کنیم. امروز یمن، بحرین، فلسطین عراق سوریه و افغانستان چشم به راه شما ملت ایران هستند.

سلیمانی با بیان این که روز تداوم پیمان با شهیدان روز ۲۲ بهمن است، تصریح کرد: امسال با قصد رو سفیدی شهدا همه به میدان می آییم. مردم ما مشکلات اقتصادی دارند، اما هرگز سعی در تضعیف انقلاب ندارند. کسانی هم که امسال به اغتشاش پرداختد با سرمایه گذاری سنگین از درون و بیرون کشور به این جنایت دست زدند و خیلی زود با تخریب امام زاده‌ها، مساجد، اماکن مذهبی و پایه های ارزشی جامعه هویتشان را به مردم نشان دادند.

وی در بخشی دیگر از خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه بیش از شش هزار عزیز در استان به خاطر نظام خونشان ریخت، به برگزاری کنگره ملی شهدای استان در۲۴ بهمن در زاهدان اشاره کرد و از مردم خواست در این مراسم شرکت کنند.

سلیمانی ادامه داد: انقلاب اسلامی نقشه شروع تحولات ایران، منطقه و جهان بود. راه های فراوانی را طی کرد و عملکردهای فراوانی داشت. اگر این عملکرد به مردم گفته نشود، کفران نعمت است.

نمی خواهیم بگوییم که همه اهداف ما تحقق پیدا کرده است اما نسبت به زمان جلو هستیم. امام جمعه زاهدان افزود: قبل از انقلاب مسائل ارزشی را در زندگی‌های شخصی خلاصه کرده بودند اما امام به برکت انقلاب، نظم معنوی و اخلاقی برخواسته از اسلام ناب را به جامعه بشری عرضه کرد.

وی با بیان اینکه هیچ وقت شعیه تحمل ظالمان را نداشته و ندارد، ادامه داد: عالمان شیعه زیر باز حاکمان مستبد نمی‌روند، هوشمندی امام خمینی (ره) در این بود که مردم را به اندیشه خودش وابسته کند. امام توانست با به میدان آوردن ارزش‌های معنوی برای دین اسلام حیات جدید در کشور شکل دهد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: عامل دیگری که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشت مردم سالاری دینی است. دادن حق انتخاب به مردم برای تعیین سرنوشت خودشان از نقاط قوت انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: استقلال سیاسی از مزیت های ایران است. ایران ما امروز این نعمت را در اختیار دارد، اما دیروز استقلال سیاسی نداشت. قرارداد ترکمنچای و قرادادهای مشابه که افغانستان را از ایران جدا کرد نشان از نبود استقلال سیاسی ایران در قبل از انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه امروز ایران از کشورهای قدرتمند منطقه است، افزود: برقراری امنیت پایدار در یک منطقه پرتنش و پر آشوب از ویژگی‌های مهم  ایران است‌. کشوری با اقتدار نظامی و اطلاعاتی کم‌نظیر که روز به روز با پیشرفت‌های مختلف در عرصه‌های علمی روبروست به طوری که به برکت جمهوری اسلامی در جنبش نرم افزاری و علوم جدید  اکنون ایران ۱۱ برابر جهان رشد دارد. سلیمانی با اشاره به  اینکه قدرت دفاعی دقیقا برابر با قدرت ملی است، تصریح کرد: مذاکره درباره قدرت دفاعی معنا ندارد.

منبع تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.