ایلام- معاون پایش و نظارت محیط زیست استان ایلام گفت: از ابتدای امسال تا کنون تعداد روزهای آلوده استان به دلیل ریزگرد ۴۵ روز بوده است.

ایلام امسال ۴۵ روز آلودگی ریزگرد داشته است

علی طاهر سارایی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: به منظور اطلاع رسانی دقیق در زمینه گرد و غبار تاکنون ۷ شهرستان به ایستگاه های سنجش گرد و غبار مجهز شده اند و استقرار ایستگاه ها در سه شهرستان دیگر استان در دستور کار قرار دارد و همچنین در سال جاری بیشترین غلظت ریزگردها در شهرستان مهران در ۳۰ دی ماه با میزان هفت هزار و۹۰۰ میکروگرم در متر مکعب ثبت شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تعداد روزهای آلوده به ۴۵ روز رسیده است، افزود: طی سال گذشته ۸۰ روز میزان گرد و غبار خارج از حد مجاز بوده که در مقایسه با آمار سال جاری تعداد روزهای آلوده کاهش نشان می دهد.
سارایی با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها باید در زمینه جلوگیری از آلودگی هوا تلاش جدی کنند، خاطرنشان کرد: در یک برنامه  وظایف و عملکرد دستگاه ها و نیز اعتبار مورد نیاز آنها با هدف کاهش عوارض ناشی از پدیده گرد و غبار مشخص شده است.

وی تاکید کرد: یکی از نکات مهم و اساسی در هنگام بروز گرد و غبار اطلاع رسانی به مردم و آگاهی بخشی به آنها در مورد چگونگی وضعیت ریزگردها است که این اطلاع رسانی از طریق رسانه های جمعی در سریع ترین زمان ممکن انجام می گیرد.

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان ایلام اضافه کرد: بیش از ۴۲۴ هزار هکتار اراضی بیابانی دارد که حدود ۲۰ درصد از عرصه استان را شامل می‌شود و بیشتر این بیابان ‌ها در مناطق جنوبی استان به ویژه در شهرستان دهلران واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.