طالقان- استاندار البرز با اشاره به قرار گرفتن شهرستان طالقان در مناطق نمونه گردشگری و توسعه زیرساخت های مربوط به آن گفت: در افق ۱۴۰۴ باید نیاز ۲میلیون جمعیت گردشگر تامین شود و به ۲۵ میلیارد دلار درآمد ارزی برسیم.

زیرساخت جذب ۲میلیون گردشگر در البرز ایجاد شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدعلی نجفی امروز شنبه در سفر یک روزه به شهرستان طالقان  و در جریان افتتاح پروژه های دهه فجر اظهار کرد: بسیار خوشحالم در خدمت مردم طالقان و روستای دنبلید هستم.

وی با بیان اینکه طالقان ما را به یاد بزرگان و علمای بزرگ به خصوص مرحوم آیت الله طالقانی می اندازد، افزود:  همه مردم ایران مبارزات انقلابی وی و همراهی در کنار حضرت امام (ره) در زمان  پیروزی انقلاب اسلامی را به خاطر دارند.

 نجفی افزود: افتتاح پروژه ها در طالقان  نوید بخش آینده خوبی برای مردم شهرستان طالقان خواهد بود.

استاندار البرز با تاکید به راه اندازی هر چه سریعتر پروژه های گاز رسانی طالقان و روستاهای اطراف آن گفت: در جریان مذاکره با رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی که صبح امروز انجام گرفت دستور رفع مشکل اعتباری این طرح مطرح  شد و موانع این پروژه برطرف خواهد شد.

نجفی با اعلام اینکه دغدغه های مربوط به حوزه راه و شهرسازی و آب روستایی و...در برنامه رسیدگی مسئولان قرار خواهد گرفت، گفت: به جاذبه های گردشگری طالقان نیز باید اهتمام ویژه داشت.

 وی در ادامه اضافه کرد: شهرستان طالقان جزو مناطق نمونه گردشگری است و در این حوزه باید تلاش ویژه ای شود.

نجفی با بیان اینکه تا افق ۱۴۰۴ برای فراهم ساختن نیازهای ۲میلیون جمعیت گردشگر باید تلاش کرد، تاکید کرد: فراهم ساختن ۲۵ میلیارد دلار درآمد ارزی  وتوسعه زیر ساخت ها اعم از ایجاد هتل و بستر اقامت مسافران باید ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه زمانی طالقان جمعیتی چون شهر کرج داشت، گفت: این مناطق جوشش و حضور جمعیت فراوانی را داشت اما به جهت بخشی  از مشکلات و عدم شغل و زیر ساخت ها و... مردم مجبور به ترک این مناطق شدند.

 نجفی در پایان گفت: باید با بهبود شرایط مردم زمینه بازگشت جمعیت در منطقه طالقان را فراهم کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.