طالقان- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: ۱۲۳ اثر تاریخی در طالقان وجود دارد که از تعداد ۸۲ مورد آن در آثار ملی به ثبت رسیده است.

۸۲ اثر تاریخی طالقان ثبت ملی شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام فخرالدین صابری ظهر امروز شنبه در حاشیه افتتاحیه هتل آپارتمان شهرستان طالقان که با حضور استاندار البرز صورت گرفت اظهار کرد: هرمجموعه هتل آپارتمان می تواند برای حدود ۷۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کند.

وی با اشاره به افتتاح مجتمع اقامتی نگین طالقان که فاز اول آن امروز به بهره‌برداری رسید، افزود: فازنخست این هتل با سرمایه گذاری بخش خصوصی واعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان انجام شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان البرز با اشاره به اینکه این مجموعه بدون دریافت هزینه از بانک و امتیازات خاص به بهره برداری رسیده است، گفت:دست افرادی که در جهت توسعه گردشگری فعالیت می‌کنند را می فشاریم و حمایت می کنیم.

وی اضافه کرد: : این مجموعه در چهارفاز پیش بینی شده است که قرار است طی دو سال آینده به بهره برداری کامل برسد.

حجت الاسلام صابری با بیان اینکه باید جلوی افرادی که سعی دارند زمین‌های حاشیه اطراف طالقان را به تصرف در بیاورند گرفته شود، گفت:  هدف اصلی ما این است که استان البرز خوابگاه مسافران شود و می توانیم با توسعه سیاست گردشگری موجب شویم این امررونق یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۱۲۳ اثر تاریخی، محوطه و بناهای تاریخی در طالقان وجود دارد که ۸۲ مورد در فهرست ملی ثبت شده که خانه آیت الله طالقانی از جمله آنها است.

شایان ذکر است هم اکنون ۱۵ مجتمع اقامتی در شهرستان طالقان  فعال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.