خرم‌آباد- دادستان کل کشور با اشاره به درخشش تمدن ایران در جهان گفت: ثبت جهانی آثار تاریخی در ماندگاری و معرفی آن‌ها مؤثر است.

درخشش تمدن ایران در جهان/ثبت جهانی آثار در ماندگاری آنها موثر است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری عصر امروز شنبه در بازدید از قلعه فلک الافلاک خرم آباد با اشاره به اینکه اشیایی که امروز دیدیم نشانه تمدن قدیمی ایران و فرهنگ بسیار غنی است؛ سرزمین ایران از قرن ها قبل دارای فرهنگ و تمدن بسیار پیشرفته ای بوده است، اظهار داشت: امروز در دنیا می توانیم به عنوان ملت و کشوری دارای تمدن قدیمی در عرصه بین الملل حضور پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه بعد از تمدن درخشان گذشته ایران، اسلام هم آمد و ایران در بین کشورها از درخشش خاصی برخوردار شد، تصریح کرد: امیدواریم ملت ایران قدر این تمدن را بدانند.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه اولین بار است قلعه فلک الافلاک را می بینیم، افزود: اماکن و اشیاء تاریخی که نشان دهنده تمدن بسیار قدیمی و گذشته درخشان کشور است باید مصون و محفوظ از دستبرد باشد.

حجت الاسلام منتظری خاطرنشان کرد: برای اینکه این آثار تاریخی در بین جهانیان هم ثبت شده و باقی بماند و ملل دیگر هم به آنها توجه داشته باشند، ثبت آن ها در بین آثار بین المللی بسیار موثر است.

وی یادآور شد: اگر در راستای ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک و حفاظت از آن کاری از دست ما بربیاید در خدمت دوستان خواهیم بود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.