معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت:در دفاع مقدس علیرغم همه حمایت های کشورهای غربی، نتوانستند یک وجب از خاک کشور را بگیرند و امروز نیز توان جابجایی موازنه قدرت را داشتیم.

انقلاب اسلامی موازنه قدرت جهان را تغییر داد

به گزارش قدس آنلاین، سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: سالگرد انقلاب اسلامی زمانی مناسبی برای ذکر نعمت هایی است که به واسطه این انقلاب نصیب ملت ما شده است و با ذکر این نعمت ها، مانع کفر نعمت و فراموشی دوران قبل از انقلاب می شویم.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب و برپایی نظام اسلامی، دستاوردهای بسیار بزرگی بر ملت ما داشت، تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب، مردم سالاری دینی در کشور حاکم است و مردم با مشارکت فعال سرنوشت خود را رقم می زنند.

سردار سنایی راد با بیان اینکه حضور مردم پس از انقلاب در سرنوشت کشور نقش محوری دارد، افزود: در زمان پهلوی حضور و اعمال نظر بیگانگان را در امور کشور داشتیم، اما امروز مردم ما در عرصه های مختلف طعم استقلال را چشیده اند. در زمانی پهلوی شاهد حضور مستشارانی آمریکایی ها در کشور بودیم که سیاهی لشگرشان بیشتر از فرماندهانشان بود. نظامیان سرخورده جنگ کره و ویتنام به جای رفتن به کشورشان به ایران می آمدند و حقوق گزاف می گرفتند ، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی در صنعت دفاعی از تسلیحات سبک تا راهبردی مانند موشک های بالستیک را در داخل کشور تولید می کنیم.

وی افزود: در زمان پهلوی علیرغم هزینه های سنگین پدر و پسر برای تشکیل ارتش نوین، بحرین را از دست دادیم، حتی رضاخان پذیرفت با پرچم عراق در اروند رود را قایقرانی کند اما بعد از پیروزی انقلاب علیرغم اینکه کشورهای زیادی ازجمله امریکا صدام را همراهی می کردند یک وجب از خاک کشور را نتوانستند از ما بگیرند و ما در این عرصه از دفاع، توان جابجایی موازنه قدرت را داشتیم.

معاون سیاسی سپاه در ادامه به دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز ایران اسلامی جزء چند باشگاه راهبردی جهان از جمله باشگاه دارندگان توان موشکی، هسته ای، نانوتکنولوژی و امثالهم است. در عرصه معنوی با پیروزی انقلاب اسلامی پارادایم فرهنگی مورد توجه قرار گرفت که تا قبل از آن در انقلابات معنا نمی داد زیرا انقلاب ما متکی بر فرهنگ ناب اسلام بود. بازتولید فرهنگ دینی که مولد عزت و قدرت است به برکت انقلاب اسلامی صورت یافته است. امروزه ارزش های معنوی و فرهنگی در کشور ما رواج پیدا کرده اند که قبل از انقلاب، ضد ارزش شمرده می شدند. مراسمی مثل اعتکاف، حفظ قرآن، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، ارزشهای معنوی به دست آمده از انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه تصریح کرد: البته کم توفیقی هایی مثلا در عرصه عدالت داشتیم و آن گونه که می خواستیم عدالت اجرائی نشده و ما ضعف هایی داریم که با آرمان های برآمده از انقلاب اسلامی مغایرت دارد. در عرصه اقتصاد اگر تحریم دشمن و برخی از غفلت ها اجازه می داد می توانستیم وضع بهتری داشته باشیم. همانطور که در عرصه نظامی درخشش داشته ایم. در این عرصه نیز می توانستیم بدرخشیم. این خلاء ها و عقب ماندگی ها نوعی انحراف از ویژگی های انقلابی گری است که باید برطرف شود.

سردار سنایی راد تاکید کرد: باور به این که در داخل کشور هم می شود تولید کرد و آنچه در صنعت دفاعی اتفاق افتاد، در صنعت غیر نظامی نیز می شود امر بسیار مهم و راهبردی است که باید به ان اعتقاد داشته باشیم و بدانیم که پیشرفت اقتصادی قابل دست یابی است. به شرطی که باور برآمده از انقلاب و دوران دفاع مقدس که در عرصه صنعت دفاعی ما گل کرده اینجا نیز این رشد و شکوفایی اعتقادی و فرهنگی رخ دهد.

وی درباره اینکه به اعتقاد بسیاری از کارشناسان احتمال جنگ و کاربرد گزینه نظامی علیه ایران برای دشمنان انقلاب وجود ندارد، اما آنها وارد عرصه سیاه نمایی دستاوردهای انقلاب و تلاش برای ناامید کردن مردم ایران شده اند گفت: گفته می شود در جنگ کره، آمریکایی ها تعدادی اسیر دادند و بعد از جنگ بررسی کردند که در یکی از کمپ ها اسراء میزان مرگ و میر اسرای امریکایی بالاتر از کمپ های دیگر بوده است. در صورتی که این مرگ و میر ناشی از تغذیه و شرایط محل نگهداری نبود. بررسی کردند دیدند که کره ای ها اخبار مأیوس کننده و ناراحت کننده را به اسرای آمریکایی می رساندند و خبرهای خوب مولد امید را سانسور و حذف می کردند. این در واقع جنگ روانی که مدیریت شده به اسرا تحمیل شده بود موجب مرگ زودهنگام آنها می شد. این حکایت در مورد کشتن عزت سایر ملت ها نیز به کار می برند.

معاون فرهنگی سپاه با بیان اینکه همه مسائل و مشکلات کار دشمن نیست و برخی غفلت ها و نفوذی ها وجود دارند که مشکلاتی را برای کشور ایجاد می کند ، تصریح کرد:  یأس و ناامیدی در جامعه می تواند منشأ ریزش و جدایی برخی افراد از نظام شود. تداوم نظام مستلزم حضور و پشتیبانی مردم است. مردمی که در تظاهراتی مثل ۲۲ بهمن و انتخاباتی مشارکت دارند و در جنگ ایفای نقشی اساسی داشتند، امروز نیز مردم پشتیبان نیروهای مسلح به حساب می آید.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب می خواهند توان و قدرت انقلاب اسلامی را دچار فرسایش کنند تا باعث شوند مردم از انقلاب و نظام فاصله بگیرند. بخشی از ناامیدسازی مردم ایران حاصل جنگ نرم دشمن علیه ما و خروجی بوق های تبلیغی و مسموم آنهاست که در طیف متنوعی از رسانه ها سر داده می شود بخصوص رسانه های مجازی. البته بخشی هم ناشی از تنبلی و غفلت برخی از مسئولان و کارگزاران نظام و همینطور ضعف در فرهنگ سیاسی است که مردم در طراز آرمان های انقلاب بایستی آمادگی هایی می داشتند تا با آنها مقابله کنند.

سردار سنایی راد افزود: امید دشمن به روند شکل گیری و تقویت یأس در بدنه عمومی جامعه است که می تواند شکاف حاکمیت و مردم را تولید کند و حال آنکه روند قدرت یابی نظام و توفیق های گسترده نشان می دهد که آینده درخشانی در انتظار مردم و به خصوص نسل بعد از انقلاب است، امروز زیرساخت های انقلاب اسلامی با ۱۰ -۲۰ سال قبل ما قابل مقایسه نیست. 

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه نیروهای جوان و تحصیل کرده ای در اختیار داریم که اگر مأیوس شوند تبدیل به تهدیدی می شوند، گفت: جوانان اگر امید داشته باشند فرصت طلایی برای کشور هستند که با تحرک و پویایی خود می توانند نظام را ارتقا دهند و نظام با اتکا به آنها مسیر پیشرفت را طی می کند. اگرچه نباید از نظر دور داشت که برخی از تحولات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه اتفاق افتاده است، شرایط متفاوتی نسبت به قبل ایجاد شده که بایستی مسئولان محترم نسبت به آن توجه داشته باشند، اگر در جایی کمبودی وجود دارد حتما با اقناع سازی مردم به مشارکت برطرف می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.