کرمانشاه- مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه، از خطر وقوع سیل و آبگرفتگی در استان خبر داد و به مسئولین استان برای اتخاذ تدابیر مناسب هشدار داد.

خطرسیلاب و آبگرفتگی معابر در استان کرمانشاه/هشدار به مسئولین

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدخسروی در گفتگویی در خصوص آخرین پیش بینی صورت گرفته از وضعیت هوای استان کرمانشاه گفت: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، سامانه ای نسبتاً قوی از روز دوشنبه تا اوایل روز چهارشنبه جو منطقه را متاثر  خواهد کرد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه افزود: این سامانه به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد نسبتاً شدید و احتمالاً رعدوبرق در سطح استان خواهد شد.

وی تصریح کرد: شرایط ناپایدار طی ساعاتی از بعدازظهر سه شنبه تا صبح چهارشنبه به ویژه در نواحی شمال غرب (اورامانات) وغرب استان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

خسروی گفت: بارش علاوه بر آبگرفتگی معابرعمومی، ممکن است سبب رگبار پراکنده تگرگ و سیلاب‌های محلی به خصوص در نواحی شمال غرب (اورامانات) وغرب استان شود.

وی افزود: بارش علاوه بر ارتفاعات، احتمالاً در اوایل روز چهارشنبه و در برخی نواحی سردسیر استان، موقتاً به شکل برف نیز مشاهده می شود.

این مسئول تصریح کرد: همچنین این سامانه سبب خیزش توفان هایی از گرد وخاک بر روی صحرای خشک منطقه خواهد شد.

وی افزود: پیش بینی می شود، غبار حاصل از این توفان ها، به ویژه طی ساعاتی از روزهای سه شنبه و چهارشنبه، هوای استان را عمدتاً در مناطق مرزی، غبارآلود کند.

خسروی با یادآوری اینکه بیشینه فعالیت این سامانه شمال غرب (اورامانات) و غرب استان (مناطق زلزله زده) خواهد بود گفت: پیش بینی می شود بیشینه بارش این سامانه بین ۶۰ تا ۸۰ میلیمتر باشد.

 وی دامنه بیشترین باد را بین ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و گفت: دید افقی به ۲۰۰۰ متر در مناطق مرزی و بیش از ۴۰۰۰ متر در سایر نقاط خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: سایر پدیده های قابل ملاحظه در استان را احتمال تشکیل مه، به خصوص در اوایل روز چهارشنبه و در مناطق کوهستانی و مرطوب خواهد بود.

وی گفت: جهت جلوگیری از مخاطرات احتمالی، رعایت موارد زیر به مسئولان محترم دستگاه های اجرایی و مردم عزیز استان توصیه می شود نسبت به مقاوم سازی وعایق بندی چادرها و کانکس ها و زهکشی مناسب پیرامون آن ها اقدام کنند.

خسروی بر مراقبت از کابل ها  و خطوط برق در اماکن اسکان موقت، پاک سازی کانال ها، آبگذر ها و راه های خروج آب ساختمان ها و دهانه پل ها، خودداری از تردد غیر ضرور در جاده های درون و برون شهری و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و احتیاط در رانندگی به سبب لغزندگی و کاهش دید، به ویژه در مناطق و مسیرهای کوهستانی تاکید کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.