وزارت خارجه و وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر تهدیدها کاملا حمایت می‌کند، با این‌حال، پنتاگون در حملات روز شنبه این رژیم به سوریه مشارکت نداشت.

واکنش آمریکا به سرنگونی جنگنده رژیم صهیونیستی در سوریه

به گزارش قدس آنلاین، «آدریان رانکین گالووی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده در حملات هوایی روز شنبه اسرائیل به سوریه مشارکت نداشته است.

سخنگوی پنتاگون در عین حال افزود، آمریکا از «حق اسرائیل در دفاع از خود در برابر تهدیدها» کاملا حمایت می‌کند؛ چرا که اسرائیل از نزدیک‌ترین همپیمانان ایالات متحده در منطقه است.

وی با تکرار اتهام‌های ثابت‌نشده علیه ایران، مدعی شد: «ما نگرانی‌های خود را در کل منطقه منعکس کرده‌ایم که فعالیت بی‌ثبات کننده ایران تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است و ما خواستار تلاش‌های جدی جامعه جهانی برای مقابله با فعالیت‌های مخرب ایران هستیم.»

«هیدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفته است: «ایالات متحده عمیقا نگران تشدید خشونت در مرزهای اسرائیل( سرزمین‌های اشغالی) است و قویا حمایت خود را از حق حاکمیت اسرائیل برای دفاع از خود اعلام می‌کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز مدعی شد، بالا گرفتن تهدیدهاس ایران و بلندپروازی‌اش برای نشان دادن قدرت و سلطه خود، تمام منطقه را در معرض خطر قرار می‌دهد.

رژیم صهیونیستی اصرار دارد که تجاوز هوایی هزینه‌ساز روز گذشته آن به خاک سوریه، در نتیجه ورود یک پهپاد ایرانی به اراضی اشغالی بوده است. در حالی‌که مقام‌های ایرانی این ادعا را رد کرده‌اند.

ارتش سوریه که بارها به اسرائیل در خصوص عواقب ادامه حملات به محور مقاومت در خاک این کشور هشدار داده بود، ضمن قبول مسئولیت کامل ساقط کردن این جنگنده متجاوز، گفته که پهپاد مورد اشاره صهیونیست‌ها، یک پهباد شناسایی متعلق به این ارتش عربی و در حال جمع‌آوری اطلاعات از گروه‌های تروریستی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.