ساری- «حسن اَبیضی» جانباز مخترع مازندرانی برای اولین بار در دنیا، ژنراتور تولید همزمان برق AC و DC از یک خروجی پریز ساخت.

جانباز مخترع مازندرانی ژنراتور دوگانه ساخت

قدس آنلاین - گروه استانها - حسین احمدی: وی که جانباز شیمیایی است در گذشته اختراعات دیگری همچون اکسیژن ساز همراه بدون برق و باطری، اکسیژن ساز ۳ و نیم لیتری، اکسیژن ساز بدون کمپرسور و گوشی الکترونیک پزشکی با حسیاسیت بسیار بالا ساخته است، بار دیگر در خانه اش میزبان ماست تا آخرین اختراعش را رسانه ای کند.

در بدو ورودمان، روی ویلچر درحال تزریق یکی از سه وعده مورفین های روزانه اش است. دقایقی، صبوری اش را نظاره می کنیم.

این جانباز مازندرانی که تاکنون همه اختراعاتش را اهدا کرده، با حرارت خاصی سراغ اختراع جدیدش می رود و اینگونه توضیح می دهد: این ژنراتور نمونه خارجی ندارد و همزمان ۴۸ تا ۴۰۰ ولت برق AC  و DC به میزان ۵۰ وات تولید می کند و درصدد است با ارتقا الکتروموتور ژنراتور، برق تولیدی را به ۳۵۰ وات برساند.

اَبیضی با اشاره به اینکه در این کار از یک دینام چرخ خیاطی استفاده کرده ام که برق مصرفی آن ۵ دهم درصد است، خاطرنشان می کند: در فاز دوم بجای دینام و برق از گیربکس استفاده خواهم کرد و با یک چرخش ساده دینام به حرکت درآمده و ژنراتور برق تولید خواهد کرد.

جانباز مخترع مازندرانی می گوید: این ژنراتور بدون استفاده از اینورتر، مبدل و سلکتور، برق تولید می کند و به صورت هوشمند در یک دهم ثانیه تشخیص می دهد که برق AC  نیاز داریم یا DC.

اَبیضی با اشاره به اینکه ساخت این ژنراتور حدود ۴ ماه زمان برده است، می افزاید: برای ساخت نمونه اصلی ژنراتور، ۸۰ میلیون تومان نیاز است.

وی که طی شش بار اعزام به جبهه در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر حضور داشته است، از اجرایی نشدن اختراعاتش گلایه داشته و از دستگاه های ذیربط درخواست حمایت دارد تا نوآوری هایش را به تولید انبوه برساند.

این جانباز مازندرانی که باید روزانه ۱۸ ساعت زیر دستگاه اکسیژن بماند و تقریباً رفتن به خارج از خانه برایش غیرممکن است، ساخت اکسیژن ساز همراه را برای رفاه جانبازان شیمیایی عملیاتی کرد.

اَبیضی به هنگام خداحافظی از همراهی همسرش در تحمل بیماری ها و ساخت اختراعاتش قدردانی می کند و می گوید: همیشه پشتم به خدا و همسرم گرم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.