قزوین_ مردم انقلابی و همیشه در صحنه قزوین بار دیگر با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و سردادن شعارهای انقلابی، حماسه ای ماندگار را در خیابان شهدا (نخستین خیابان ایران) رقم زدند.

جشن ۴۰ سالگی انقلاب در نخستین خیابان ایران ماندگار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حماسه دیگری در نخستین خیابان ایران و در شهر مینودری بر برگ تاریخ ماندگار شد.

مردم شهر قزوین صبح امروز برای اعلام حمایت و دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان های آن به مسیرهای مشخص شده راهپیمایی ۲۲ بهمن آمدند تا بار دیگر حماسه ای ماندگار را بر صفحه تاریخ رقم بزنند.

در شهر قزوین مسیر شماره یک، مسجد امام حسین (ع) سر پل طالقانی- میدان آزادی، جمعیتی مملو از مردمی انقلابی بود که شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل» را سر می دادند تا به میعادگاه همنوعان خود به خیابان شهدا برسند.

در مسیر شماره دو، مسجد ثارالله- میدان میر عماد (دروازه درب کوشک) خیابان نادری. میدان آزادی نیز جمعیت دیگری دفاع از آرمان های انقلاب و خون شهدا را قالب و لنز دوربین های عکاسان به نمایش گذاشتند تا به محل تجمع راهپیمایان در خیابان شهدا برسند.

مسیر شماره سه هم - مسجدالنبی (ص) - میدان آزادی هم رنگ و بوی حماسی به خود گرفته بود، کودکان و نوجوانان و مردان و زنانی که به خستگی پشت کرده و امید را زنده کرده بودند به نخستین خیابان ایران آمدند تا وحدت و همدلی ملی را به نمایش گذارند.

مردم سراسر شهر و شهرستان های دیار مینودری شهر قزوین، نیز هریک به سهم خود حضور قابل توجهی در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشتند.

مردم سخت کوش الوند راهپیمایی ۲۲ بهمن را در مسیر میدان بسیج، بلوار ۲۲ بهمن خیابان امام خمینی، مسجد جامع حضرت ابوالفضل (ع) برگزار کردند.

راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در تاکستان، دیار خوشه‌های زرین از میدان پانزده خرداد تا شهرداری این شهر برگزار شد.

اهالی بوئین زهرا شهر پسته‌های خندان هم انسجام و وحدت خود در راهپیمایی ۲۲ را از مقابل مسجد جامع - بلوار امام، خیابان پاسداران – بلوار شهید بهشتی و خیابان، ولی عصر شرقی به جهانیان نشان دادند.

جمعی از مسوولان و مدیران نیز همپای مردم برای اعلام دفاع از آرمان های انقلاب و نظام به صحنه آمده بودند تا به دشمنان نشان دهند که وحدت ملی همواره بر شهر شهید پرور قزوین حاکم خواهد بود.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین، رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی را در سه مقوله اعتقاد عمیق دینی مردم، رهبری های فرزانه امام راحل و مقام معظم رهبری و حضور مستمر مردم در عرصه های مختلف انقلاب عنوان کرد.

داود محمدی افزود: یکی از پایه ها و ارکان اساسی پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷، حضور مردم و تبعیت آنها از امام راحل بود؛ امروز نیز حضور مردم در صحنه موجب شده است تا توطئه ها توسط دشمن علیه نظام براندازی و خنثی شود.

وی بیان کرد: امروز امنیت کشور، آرامش و اطمینان موجود کشور در تمام عرصه ها، حاصل حضور مردم در صحنه است چراکه مردم هرجا حضور داشته اند نتیجه این حضور به خوبی در نقش بر آب شدن اهداف معاندان نظام در عرصه های بین المللی قابل مشاهده بوده است.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: یکی از عیارهای دشمن برای سنجش میزان وحدت بین مردم و مسوولان، حضور مردم در عرصه های سیاسی از جمله راهپیمایی ۲۲ بهمن است و مردم ایران و قزوین به خوبی توانسته اند این وحدت را به نمایش بگذارند.

محمدی یادآور شد: در سال ۵۷ انقلاب از درخت کوچک غرس شد و امروز به درخت تناوری تبدیل شده که با تند باد حوادث آسیب نمی بیند.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین یادآور شد: حرکتی که توسط امام خمینی در سال ۱۳۴۲ آغاز شد منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ شد و مردم در جشن انقلاب را در سال ۵۷ برگزار کنند.

روح الله بابایی صالح به مقایسه انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها پرداخت و بیان کرد: رهبری امام مرجع شیعیان به رهبری امام خمینی و ولایت پذیری و شهادت طلبی مردم در سراسر ایران زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ شد.

وی عنوان کرد: با رهبری مقام معظم رهبری و حضور هوشمندانه و با بصیرت مردم در صحنه های حقیقی انقلاب و نظام بارها شاهد آن بوده ایم که مردم در برابر دخالت بیگانگان ایستادگی کرده اند.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور مردم در صحنه تیری بر بدخواهان انقلاب و نظام است، خاطرنشان کرد: ولایت پذیری مهمترین درس انقلاب اسلامی است و نسل جوان امروزی که انقلاب اسلامی سال ۵۷ را به چشم ندیده اند، بهتر است پشتیبان ولایت فقیه باشند تا به این نظام آسیبی وارد نشود.

بابایی صالح اضافه کرد: امیدواریم این انقلاب اسلامی به دست صاحب اصلی خود برسد که اگر به قانون عمل، از ولایت فقیه اطاعت و راه شهدا الگو شود بدون شک این انقلاب مسیر اصلی خود را خواهد پیمود.

در پایان مراسم ۲۲ بهمن استان قزوین، راهپیمایان با آتش کشیدن پرچم استکبار و قرائت قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم الله ۲۲ بهمن ماه سالجاری در سایه نعمت اسلام و ولایت، تحت رهبری امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) و مقام معظم رهبری مواضع خویش را با مواضع خویش را با بانگ رسای توحید  «الله اکبر» و « خامنه ای رهبر»به جهانیان اعلام کردند و پیروزی انقلاب اسلامی به چهل سالگی وارد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.