بیرجند- تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مردم ایران به دنبال عدالت اجتماعی هستند، گفت: موفقیت‌های خوبی در تمامی شهرهای کشور بعد از پیروزی انقلاب اتفاق افتاده که قابل تقدیر است.

مردم ایران به دنبال عدالت اجتماعی هستند/ دیگر جایی برای دوقطبی شدن در جامعه وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز پیش در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه در بیرجند اظهار داشت: نسل جوان ما باید بدانند که در این مراسم و حضور پرشور پاسداشت این حرکت عظیم است.

وی تصریح کرد: باور داریم و این باور امام، رهبری و تمام روشنفکران داخلی بوده که دین برای پاسخ به همه سؤالات پیش روی ملت و جامعه در عرصه‌های مختلف آمده است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه توحید در عمق وجود ملت ایران وجود دارد، تصریح کرد: در سکولاریسم اجتماعی برای دین در جایگاه اجتماعی، جایگاهی قائل نیستند.

رئیسی با اشاره به اینکه پیروزی این انقلاب به برکت دین اسلام و شهدا است، یادآور شد: انقلاب شکوهمند نهضت اسلامی در مرزهای جغرافیایی محصور نبوده و امام این انقلاب را انقلابی برای رفع ظلم از مردم تحت ستم دانسته و این نه‌تنها مربوط به ملت ایران بلکه مربوط به ملت اسلامی جهان است.

وی با اشاره به اینکه بیداری در ملت ایران اتفاق افتاده و قابل عوض کردن نیست، گفت: ملت ایران ظلم را مورد تنفر قرار داده و دین را شناخته‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ۲۲ بهمن سبب ایجاد غرور و خودباوری در ملت ایران شد، افزود: امام خمینی خودباوری را در ملت ایران احیاء کردند.

رئیسی با اشاره به برخی از افراد که موفقیت و پیشرفت کشور و گره‌گشایی از مشکلات را در دست خارجی‌ها می‌بینند، گفت: امام فرهنگ ما می‌توانیم را در کشور احیاء کردند.

وی ادامه داد: کشور و ملتی که دارای این همه ظرفیت و منابع انسانی و طبیعی است نباید مشکلی داشته باشد و اگر در جایی هم مشکلی وجود دارد مربوط به آن دسته از افرادی بوده که به این نگاه امام ایمان ندارند و باز کردن گره مشکلات را در دست خارجی‌ها دانسته و بیرون از مرزها جستجو می‌کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی درون‌زا و برون‌نگر است، گفت: این بدان معنا بوده که باید موفقیت‌های جامعه در داخل کشور و با نگاه به علم جهان باشد.

رئیسی افزود: ما باید به فناوری دنیا توجه کنیم اما اقتصاد ما پویا و درون‌زا باید باشد و به دست توانمند ملت ایران ساخته شود.

وی اضافه کرد: در آستانه ۴۰ سالگی و در ۴ دهه که از عمر انقلاب می‌گذرد ملت ایران شعار نه شرقی، نه غربی جمهوری اسلامی را اثبات کردند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مردم ایران به دنبال عدالت اجتماعی هستند، تصریح کرد: موفقیت‌های خوبی در تمامی شهرهای کشور بعد از پیروزی انقلاب اتفاق افتاده که قابل تقدیر است.

رئیسی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب هر کجا به گفتمان امام و رهبری عمل و به روحیه بسیجی خود تکیه کرده‌ایم موفقیت حاصل شده است اما جایی که برخی از افراد از این گفتمان زاویه گرفته‌اند با مشکل مواجه شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه مشکلات جامعه مربوط به زمانی بوده که نگاه مسؤولان، مدیران و کارشناسان با نگاه رهبری و ولایت زاویه داشته است، اضافه کرد: اعتقاد داریم آنچه سبب رفع مشکلات می‌شود قالب بودن گفتمان ولایت در تمام شئون اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تمام عرصه‌ها است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه سخن ولایت خدمت به عموم مردم است، افزود: رفع مشکلات مردم سخن ولایت بوده و امروز دلسوزترین، آگاه‌ترین و بصیرترین فرد مقام معظم رهبری بوده که سخنانشان سخن همه ملت است.

رئیسی با اشاره به اینکه بر اساس الگوی اسلامی ایرانی باید پیشرفت کشور تنظیم شود، اضافه کرد: در گفتمان‌های اسلامی آسیب‌های اجتماعی پذیرفتنی نیست.

وی تصریح کرد: مبارزه با فقر، فساد و تبعیض سرلوحه گفتمان امام و رهبری است.

تولیت آستان قدس رضوی با مطرح کردن این سؤال که آیا فقر و فساد زیبنده این ملت نیست، یادآور شد: آیا این خواسته برای این کشور با وجود داشتن این همه منابع و حجم زیادی از نیروی انسانی نشدنی بوده؟ در حالی که ما آن را به طور کامل شدنی می‌دانیم و اعتقاد داریم که فساد زیبنده کشور ایران نیست و مبارزه با آن در دستور کار نظام قرار دارد.

رئیسی ادامه داد: در روزهای پیروزی انقلاب اگر آهنگ مبارزه با فساد و فقر در کشور ایران نواخته شد امروز این ملت بر اجرای آن تأکید دارند.

وی افزود: پیشگیری‌ها و برخورد متناسب با آنچه سبب ایجاد مشکلات در جامعه شده مورد درخواست ملت ایران است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی در تمام لایه‌های زندگی بشر جای پیدا کرده و کسی به فکر آن نیست که باید از آن استفاده نشود، اضافه کرد: اما آنچه مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده تأسیس شبکه ملی است که می‌تواند ما را در مقابل هر هجمه‌ای مصون بدارد.

رئیسی به مباحث ایجاد اشتغال از طریق استفاده از ظرفیت فضای مجازی اشاره کرد و یادآور شد: اگر امروز ۱۰۰ هزار نفر از طریق اقتصاد فضای مجازی مشغول به کار شده‌اند با تأسیس شبکه ملی می‌توان قریب به ۴۰۰ هزار نفر را مشغول به کار کرد.

وی با اشاره به اقتصاد دریا، اقتصاد فضای مجازی و دیگر فضاهای اقتصادی موجود در کشور گفت: باید این حوزه‌ها فعال شوند و ایجاد اشتغال در جامعه نمایند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروز باید تمام نهادها، مسؤولان و احزاب دست‌به‌دست یکدیگر دهند و کشور را به سمت توسعه پیش ببرند چون دیگر جایی برای دوقطبی شدن در جامعه وجود ندارد و این موضع کارساز نیست، افزود: جامعه با سیاست این بوده که کار مردم را به مردم واگذارد زیرا مردم برای انجام کارها توانمند بوده و کار مردم را به مردم واگذاشتن گره‌گشای مشکلات است.

رئیسی با بیان اینکه دشمن به دنبال این بوده که تأثیرگذاری نظام را در منطقه محدود سازد، اضافه کرد: باید از هر گونه معاهده و پیمانی که سبب محدودسازی نظام اسلامی ایران در منطقه می‌شود جلوگیری شده و مسؤولان باید بر این موضوع نظارت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه توسعه و آبادانی در همه جای استان خراسان‌جنوبی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دیده می‌شود، تصریح کرد: اما وضع موجود با وضع مطلوب فاصله دارد که باید با هماهنگی و همراهی تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها مشکلات رفع و پوشیده شوند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.