زنجان- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه دولتمردان باید پاسخگوی شهدا و مطالبات مردم باشند، گفت: نهضت اقتصادی و اجتماعی موجب حل مشکلات اقتصادی می شود.

به گزارش قدس آنلاین، سردار سرلشکر محسن رضایی امروز در سخنرانی مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: اگر رژیم شاه با چند تیر مردم ایران از پا درآمد یکی از آن‌ها تیری بود که در سال ۵۷ از زنجان به قلب شاه شلیک شد.

وی راهپیمایی بانوان زنجانی در نهم و یازدهم شهریورماه ۵۷ را تیر خلاصی بر قلب رژیم شاه خواند و گفت: این راهپیمایی معنای مهمی داشت و حامیان حکومت طاغوت را به فکر فرو برد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بانوان در این راهپیمایی نشان دادند انقلاب اسلامی نه تنها در خیابان‌های ایران بلکه در عمق خانواده‌ها نفوذ کرده و نه تنها شعارها، بلکه روابط اجتماعی ملت ایران انقلابی شد و این موضوع عمق انقلاب را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: یک ماه پس از راهپیمایی بانوان، شکل‌گیری راهپیمایی بیش از ۵۰ هزار نفری در مهرماه سال ۵۷ در این شهر نشان داد به حقیقت استان زنجان نقش مهمی در این انقلاب داشته است.

سردار سرلشکر رضایی انقلاب اسلامی را رویدادی بزرگ خواند و گفت: باید به این مسئله توجه کنیم که چرا بسیاری از تحلیلگران نه تنها در داخل بلکه تحلیلگران خارجی که دشمن اسلام بودند، نام این انقلاب که حیرت جهانیان را برانگیخت را انقلاب اسلامی گذاشتند.

وی ابراز کرد: برخی در پاسخ به این مسئله می‌گویند نام انقلاب اسلامی به این دلیل است که شعارهای ملت ایران اسلامی بود و این حرف درستی است اما مطلب کاملی نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام "استقلال آزادی، جمهوری اسلامی"، "الله اکبر خمینی رهبر"، "این است شعار ملی، خدا، قرآن خمینی"، نصر من الله و فتح قریب"، نهضت ما حسینیه رهبر ما خمینیه" را از شعارهای اسلامی در دوران انقلاب برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر شعارهای اسلامی، دلیل نامگذاری انقلاب اسلامی این بود که پیشگامان این انقلاب مسلمانان بودند و روحانیون و افراد مذهبی در خط مقدم آن قرار داشتند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیروزی انقلاب اسلامی را بعثت مجدد دین الهی دانست و عنوان کرد: مردم خواستند رژیم طاغوت را شکست دهند و به لطف خدا به رهبری حضرت امام توانستند.

وی با ابراز تاسف از عملکرد دوره‌های قاجار و پهلوی گفت: این حکومت‌ها ارتباط مردم را با خدا قطع کرده بودند ولی به لطف خدا با پیروزی انقلاب اسلامی تغییری عظیم در روند حیاتی کشور به وجود آمد.

سرلشکر رضایی با بیان اینکه شاهان قاجار و پهلوی نوکری ملت را برای آمریکا و انگلیس می‌خواستند ابراز کرد: نتیجه این انحراف از مسیر توحیدی موجب شده بود اعتماد به نفس مردم کاهش بیابد.

وی همچنین در ادامه جایگاه ولایت را ریسمانی بین مردم و خداوند متعال دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی دو رکن اساسی دعوت به خدا، برادری و وحدت را فراهم‌ کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر شایسته سالاری در نظام انقلاب اسلامی گفت: توجه به محرومین و روستاها افزایش یافت و در اثر این ارزش ها دستاورد اقتدار از دست رفته ۳۰۰ ساله و امنیت به جامعه برگشت.

وی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب را امنیت دانست و گفت: امروز در همه منطقه همه کشورها در جنگ، ناآرامی، جنگ و ترور و کشتار به سر می‌برد ولی ایران اسلامی در سایه امنیت قرار دارد.

سردار رضایی با بیان اینکه برخی بیان می‌کنند که ایران برای جنگ در کشورهای منطقه میلیون‌ها دلار خرج می‌کند، گفت: این یک دروغ بزرگ است چون که ایران روحیه شهادت‌طلبی و اعتماد را به کشورهای منطقه آموزش داده است و همین ایمان الهی و روحیه شهادت طلبی داعش را سرکوب کرد.

وی ایران را یک تکیه‌گاه در منطقه دانست و اعلام کرد: اقتصاد ما نتوانسته همانند پیشرفت‌های امنیتی و دفاعی پیشرفت کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از توطئه‌های دشمنان را تحریم اقتصادی برشمرد و تشریح کرد: اعتراضات به حق مردم باید به نحوی بیان شود که دولتمردان را در مسیر انقلاب حرکت دهد.

وی با تاکید بر اینکه دولتمردان باید پاسخگوی شهدا و مطالبات مردم باشند، بیان کرد: نهضت اقتصادی و اجتماعی موجب حل مشکلات اقتصادی می شود اگر حتی تحریم‌ها و محاصره اقتصادی ادامه داشته باشد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.