زاهدان- رئیس‌پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از دوشنبه وزش باد در سطح استان شروع می‌شود که به سبب شدت سرعت باد در برخی مناطق خیزش گردوخاک رخ می‌دهد.

وزش باد و گردوخاک سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، علی ملاشاهی در گفت‌وگویی اظهار داشت: وزش باد تا چهار شنبه در نواحی مرکزی، جنوب شرق و مرز غربی استان ادامه دارد و چون سرعت باد به نسبت شدید است، خیزش گردوخاک و کاهش دید در این مناطق اتفاق می‌افتد.

رئیس‌پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه شدت وزش باد در نواحی مرکزی، مرز غربی و جنوب شرق استان شدیدتر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به خروج تدریجی سامانه بارشی از استان گفت: میزان بارش شب گذشته زاهدان ۷.۳ میلی متر بوده است.

ملاشاهی با بیان اینکه علاوه بر زاهدان در راسک نیز شب گذشته ۱۰ میلی‌متر باران بارید، ادامه داد: "دهیروک" از روستاهای جنوب استان و "خیرآّباد" از روستاهای زاهدان دیشب به ترتیب ۱۴، و ۱۰ میلیمتر بارن داشتند.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: شب گذشته در شهرستان‌های خاش، سراوان، راسک، سیب سوران، مهرستان و ایرانشهر نیز  گزارش باران داشتیم.

وی در ادامه عنوان کرد: امروز آسمان استان قسمتی ابری است که سامانه بارشی از مرزهای شرقی استان خارج شده است،  اما با  توجه به رطوبت موجود، بعدازظهر در برخی نقاط مرز شرقی، نواحی مرکزی وحتی شهرهای شمالی  استان شاهد رشد ابر خواهیم بود بطوریکه شرایط برای بارش‌های پراکنده و جزیی در این مناطق  مهیا است.

ملاشاهی در مورد شرایط دمایی استان نیز گفت: به تدریج روند افزایشی دما را در سطح استان خواهیم داشت، و از فردا افزایش دما محسوس‌تر خواهد شد.

رئیس‌پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته کنارک با دمای ۲۷ درجه گرمترین شهر استان و زابل با دمای ۲ درجه سردترین شهر استان بوده است.

وی در مورد آب و هوای چابهار و دریای عمان نیز گفت: در ۲ روز آینده دریای عمان به نسبت آرام است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.