یزد - رئیس دانشگاه یزد گفت: آموزش عالی نیازمند یک جراحی است که برای انجام یک جراحی موفق نیاز به همکاری همه دستگاه ها از جمله مجلس وجود دارد.

 آموزش عالی نیازمند یک جراحی است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمدصالح اولیا عصر یک شنبه  در نشست دانشگاهیان با معاون اقتصادی رییس جمهور اظهار داشت: همانگونه که در حوزه اقتصادی نیاز به تصمیم های سخت داریم در حوزه آموزش عالی نیز نیاز است که تصمیم های سختی گرفته شود.

وی افزود: تمرکز بیش از حد آموزش عالی در تهران نیازمند بازنگری هایی است و اگر این تمرکز کاهش یابد، اقدام موثری در راستای تعادل بخشی در نظام آموزش عالی صورت گرفته است.

صالح اولیا تصریح کرد: حدود ۸۰ هزار دانشجو در استان یزد تحصیل می کنند که یزد از نظر نسبت دانشجویان به جمعیت در رتبه دوم قرار دارد و در توسعه منابع انسانی از ظرفیت های خوبی برخوردار است به نحوی که در این زمینه رتبه سوم را در کشور دارد.

وی خاطر نشان ساخت: یزد در زمینه نسبت نخبگان به جمعیت نیز رتبه دوم دارد و از نظر تعداد شرکت های دانش بنیان رتبه سوم که مجموع این شاخص ها شکوفایی علمی استان یزد را نشان می دهد و در مجموع تاثیرگذاری نیروی انسانی استان هم در حوزه علم و فرهنگ و هم در حوزه اقتصاد قابل توجه است.

رئیس دانشگاه یزد گفت: در عین حال دغدغه هایی نظیر مهاجرت نخبگان، ظرفیت های خالی دانشگاهی به ویژه در بخش دانشگاه های غیردولتی و ... وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: تمرکز بیش از حد آموزش عالی در تهران شرایطی را ایجاد کرده که لازم است در این زمینه بازنگری هایی صورت گیرد و تمرکز دانشگاه ها از تهران کمتر شود و این شاید یک اقدام اساسی در راستای تعادل بخشی در نظام آموزش عالی باشد.

وی افزود: نگرانی هایی نیز از بابت کیفیت آموزشی داریم و اگر قرار است در حوزه های خاصی متمرکز شویم، لازم است استان یزد با توجه به ظرفیت هایی که دارد، مسئولیت هایی را بر عهده بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.