صدراعظم آلمان در نخستین مصاحبه خود پس از توافق با حزب سوسیال دموکرات، تاکید کرد قصد کناره گیری از این سمت را ندارد.

تمام چهار سال آینده را صدراعظم خواهم ماند

به گزارش قدس آنلاین، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در نخستین مصاحبه خود پس از توافق با سران احزاب سوسیال دموکرات و سوسیال مسیحی برای تشکیل دولت ائتلافی پاسخی قاطع به منتقدان خود داد.

وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی ZDF تاکید کرد قصد کناره گیری از قدرت را نداشته و می خواهد تمام چهار سال آینده را به هدایت دولت آلمان بپردازد.

مرکل در این مصاحبه گفت: چهار سال آینده، همان چیزی است که وعده اش را داده ام و من از آن دسته افرادی هستم که وقتی چیزی را وعده می کنند، انجامش می دهند.

وی افزود اسامی ۶ وزیر کابینه که قرار است از حزب متبوعش (دموکرات مسیحی) باشند، تا روز برگزاری مجمع عمومی این حزب در ۲۶ فوریه اعلام خواهد شد.

مرکل در حالی این سخنان را اظهار کرد که گروهی از اعضای حزب مرکل از این که وی با اختصاص وزارت خانه های کلیدی خارجه، دارایی، کار و امور اجتماعی و سه وزارتخانه دیگر به حزب سوسیال دموکرات موافقت کرده، بسیار ناراضی اند.

این در حالی است که حزب سوسیال دموکرات با کسب ۲۰.۵ درصد آرا در انتخابات پارلمانی آلمان، بدترین نتایج خود از زمان تاسیس تا کنون را کسب کرده است.

گفتنی است آنگلا مرکل پس از شکست مذاکرات تشکیل دولت ائتلافی با احزاب «دموکرات آزاد» و «سبزها» و برای جلوگیری از انحلال پارلمان ناچار به تشکیل دولت ائتلافی با حزب رقیب خود شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.