بجنورد- فرماندار شیروان گفت: هم اکنون سد بارزوی این شهرستان ۱۵۷ هزار نفری، تنها ۵ درصد ذخیره آب دارد که ادامه این وضعیت بحران کمبود شدید آب را موجب خواهد شد.

سد بارزوی شیروان تنها ۵ درصد ذخیره آب دارد

به گزارش قدس آنلاین، امین رضا مرآتی در نشست شورای حفاظت منابع آب شهرستان شیروان با بیان اینکه باید رویکرد علمی و جدی در بحث کمبود آب داشته باشیم تا دچار بحران های اجتماعی، محیط زیست و ... نشویم اظهار کرد: باید فرهنگ صحیح مصرف آب و صرفه جویی در بین مردم نهادینه شود و مردم از شرایط کم آبی بخوبی مطلع شوند.

وی با بیان اینکه باید رسانه ها و مطبوعات مشکل کمبود آب را خوب برای مردم بازگو کنند گفت: مشکل کمبود آب امروز، بی آبی نسل آینده را در پی دارد پس باید با آینده نگری بحران آب را مدیریت کرد.

فرماندار شیروان گفت: با راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب شیروان مقدار زیادی از آب دوباره به چرخه کشاورزی و غیر شرب بازخواهد گشت.

حجم مخزن سد بارزوی شیروان ۹۲میلیون متر مکعب آب است که بنا به گفته مسئولان اکنون این سد شرایط نامناسب دارد و متاثر از خشک سالی ها و کاهش بارندگی ها، پاییز امسال از محل این سدها آب در اختیار کشاورزان قرار نگرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی هم گفت: اکنون به علت کاهش چشمگیر بارندگی ها، ۷۴.۳ درصد از ظرفیت سدهای استان خالی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.