دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: درنظر داریم با ایجاد یک ساختار مناسب ارتباطی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی، ارتباطات محبان اهل‌بیت (ع) را در جهان اسلام در طول سال به‌صورت مستمر برقرار کنیم.

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در نشست شورای مشورتی اجلاس جهانی محبان اهل‌بیت (ع) اظهار داشت: به لطف خداوند متعال و همکاری برادرانه ۸۰۰ نفر از شخصیت‌ها و نخبگان جهان اسلام و به دعوت مجمع جهانی بیداری اسلامی، اجلاس محبان اهل‌بیت (ع) و مسئله تکفیری‌ها در آذرماه گذشته برابر با نوامبر ۲۰۱۷ میلادی در کشور جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

وی افزود: بسترسازی برای احیای تمدن نوین اسلامی، با تکیه‌بر تعمیق شناخت، بصیرت نسبت به مبانی فکری و معرفتی اهل‌بیت، ایجاد وحدت و انسجام اسلامی در مقابله با موانع و مشکلات پیش روی جهان اسلام و واکاوی و برجسته‌سازی نقاط مشترک فکری و عقیدتی محبان اهل‌بیت (ع) برای تقابل با اندیشه‌های انحرافی از اهداف این اجلاس بود.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، کمیسیون تخصصی مفهوم شناسی و مبانی فکری اهل‌بیت (ع)، کمیسیون تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی، کمیسیون اتحاد و انسجام محبان اهل‌بیت (ع) و کمیسیون برسی چالش‌ها و تهدیدات پیش روی جهان اسلام و کمیسیون راهبردها و راهکارهای وحدت و انسجام محبان اهل‌بیت را ۵ کمیسیون تخصصی اجلاس نوامبر ۲۰۱۷ عنوان کرد.

ولایتی با تأکید بر اینکه شرکت‌کنندگان در اجلاس نوامبر ۲۰۱۷ که موضوع فعالیت‌های اجلاس را با اولویت و سرعت پیگیری کنند، گفت: در جلسه امروز گرد هم آمده‌ایم تا نسبت به تحقق مصوبات و توافق اجلاس قبل با نخبگان مسلمان مشورت کرده و راهکارهای علمی برای استمرار این کنگره را پیشنهاد کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی ریشه‌کن شدن داعش در سوریه و عراق، حمایت استکبار جهانی از سیاست تفرقه‌اندازی در کشورهای اسلامی، اعلام ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و آگاهی و رشد افزون نخبگان جهان اسلام در شناخت دشمن را تحولات اخیر در جهان اسلام برشمرد.

وی بر این باور است که با توجه به شرایط موجود ساماندهی فعالیت‌های کنگره محبان اهل‌بیت (ع) از اهمیت خاصی برخوردار است.

ولایتی در همین زمینه اضافه کرد: برای رسیدن به این هدف تعیین شورای مرکزی برای کنگره جهانی محبان اهل‌بیت (ع) از اهمیت و اولویت ویژه‌ای برخوردار است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: این امر تنها با مشورت نخبگان و علاقه‌مندان به منهج اهل‌بیت سراسر جهان امکان‌پذیر خواهد بود.

وی گفت: معرفی برخی از نخبگان که توفیق دعوت از آن‌ها پیش‌تر برای ما میسّر نشده، برای مشارکت در کمیته‌های ۷ گانه به‌شدت مورد تأکید است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت تعیین محل و موضوع محوری برگزاری اجلاس آینده را یکی از اهداف نشست امروز دانست.

ولایتی تأکید کرد: در نظر داریم با ایجاد یک ساختار مناسب ارتباطی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی، ارتباطات محبان اهل‌بیت (ع) را در جهان اسلام در طول سال به‌صورت مستمر برقرار کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.