قزوین_ مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی استان قزوین به مقایسه آماری گازگرفتگی حیوانات در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال جاری پرداخت و گفت: در سال گذشته، ۳۸ مورد گازگرفتگی صورت گرفته که این آمار در سال جاری ۱۵ مورد افزایش داشته است.

افزایش ۱۵ درصدی مصدومیت انسان در اثر گاز گرفتگی حیوانات وحشی در قزوین

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، واژه «گازگرفتگی سگ، یک مصدوم را راهی بیمارستان کرد»، واژه آشنایی است که با گذر از دکه های روزنامه فروشی و یا با جست و جو در سایت های خبری و فضای مجازی به خوبی مشاهده می شود؛ واژه ای که امروز به عنوان بخشی از دغدغه امروز شهروندان در شهر و روستانشینان در روستا شده است.

جولان برخی از حیوانات وحشی و یا ولگرد در خیابان های سطح شهر و روستا نگرانی هایی را برای شهرنشینان و روستانشینان به وجود آورده است چراکه گاها این حیوانات، حوادث تلخی همچون گازگرفتگی انسان ها را رقم زده و سلامتی انسان ها را به خطر انداخته اند.

با اندکی گذر در ساعات شبانه روز، جولان این سگ های خیابانی و ولگرد را در برخی از خیابان های شهر قزوین مشاهده می شود و ترس و وحشت شهروندان را در پاسی از شب بر می انگیزد.

 مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی استان قزوین تنها مرکز ترومای این استان بوده که حجم قابل توجهی از چنین بیماران را به خود اختصاص می دهد و بسیاری از بیماران بدحال در مرحله نخست به مرکز شهید رجایی منتقل می شوند؛ بسیاری از بیمارانی که در اثر گازگرفتگی سگ ها و حیوانات مصدوم شده اند، برای بهبود و درمان به این مرکز منتقل می شوند.

مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی استان قزوین در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین به آمار گازگرفتگی انسان توسط حیوانات اشاره کرد و اظهار داشت:  طی سال جاری ۵۲ مورد گازگرفتگی حیوانات در این استان اتفاق افتاده که ۴۵ مورد آن مربوط به گازگرفتگی سگ چوپان، ولگرد و نگهبان است.

محسن ادهمی بیان کرد: همچنین در سال جاری،۷ مورد گازگرفتگی نیز شامل گرگ گازگرفتگی، پلنگ، مار گزیدگی اتفاق افتاده است که مصدومان به مرکز شهید رجایی مراجعه کرده اند.

وی ضمن اشاره به شدت و نوع آسیب های گازگرفتگی عنوان کرد: بیشترین آسیب ها و جراحت ها مربوط به جراحت های سطحی و پوستی در قسمت دست، صورت و پا بوده است.

مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی استان قزوین به مقایسه آماری گازگرفتگی حیوانات در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال جاری پرداخت و گفت: در سال گذشته، ۳۸ مورد گازگرفتگی صورت گرفته که این آمار در سال جاری ۱۵ مورد افزایش داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.