یزد- معاون فرهنگی و پروشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: آشنایی نسل جدید با شهیدان دانش آموز و انتقال ارزشهای دوران دفاع مقدس از مهمترین اهداف برگزاری کنگره شهید شاخص دانش آموزی در استان می باشد .

انتقال ارزشهای دوران دفاع مقدس، هدف برگزاری کنگره شهید دانش آموز

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، علی سرداری در نشست خبری این گنگره اظهارداشت : ارزش نهادن به مقام معنوی شهیدان  و اینکه نسل جوان امروز با ید از این شهیدان و فداکاری های آنها آگاهی داشته باشد از وظایف ما می باشد  و شهیدان  با رفتن خود و ریختن خون خود انقلاب را زنده نگه داشتند و ما  باید با زندگی نامه این شهیدان ارتباط معنوی دشته باشیم .

وی افزود : آموزش و پرورش استان در راستای اعتلا و زنده نگه داشتن نام شهیدان هر هفته روزهای دوشنبه صبحگاهی با محوریت شهیدان بر گزار می کند و آشنایی با سیره شهیدان از مهمترین اهداف این صبحگاه ها می باشد.  برگزاری محفل انس با شهدا و نمایشگاهها و یادواره هایی که در مدارس برگزار می شود هم در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت می باشد .

سرداری تصریح : در برخی مدارس ما تحقیقاتی را به دانش آموزان ارائه می دهیم تا درمورد مدارس و کلاس هایی که نام شهید به روی آنها گذاشته شده تحقیق و پژوهش کنند  و دانش آموز محور بودن برنامه از مهمترین اولویت آموزش پرورش می باشد  و حتی در برخی از برنامه هاخود دانش آموزان راویان برنامه ها بوده و با توجه به اختیاراتی که ما به دانش آموزان می دهیم  دانش آموزان با استقبال بیشتر جذب این برنامه می شوند .

وی در خصوص کنگره شهید شاخص کشوری  گفت : این کنگره امسال به نام شهید ۱۲ساله استان شهید محمد حسن ذوالفقار ی برگزار می شود  و امیدواریم با برگزاری این کنگره گام کوچکی دربرابر گام بزرگی که شهیدان برداشتند برداریم.

مسئول بسیج دانش آموزی نیز در این نشست گفت: در این کنگره بیش از ۴کمیته تخصصی با عنوان کمیته اجرایی، کمیته پشتیبانی، کمیته تولید محتوا و کمیته تشریفات راه اندازی شده است و معرفی دو شاخص تکریم خانواده شهید ،معرفی خانواده شهید و معرفی وصیت نامه شهید در قالب فیلم کوتاه و فیلم داستان و در دستور کار است .

سرهنگ محمدحسن اسلامی اظهارداشت: تاکنون بیش از ۳۰کنگره شهید شاخص استانی در مدارس استان برگزار شده و تقویت بنیه علمی انتقال ارزش های جنگ و دفاع مقدس مهمترین اهداف این گنگره ها می باشد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.