یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد پهپاد ایرانی که هدف قرار گرفته شد، نسخه‌ای از مدل آمریکایی RQ-۱۷۰ بوده است.

پهپاد ایرانی ساقط شده، نسخه‌ای از RQ-۱۷۰ بود

به گزارش قدس آنلاین، یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد پهپاد ایرانی که روز شنبه توسط بالگرد اسرائیلی هدف قرار داده شد، از روی مدل آمریکایی نسخه‌برداری شده بود.

«جاناتان کانریکوس» در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت این پهپاد نسخه‌ای از مدل RQ-۱۷۰ ساخت آمریکا که ۶ سال پیش توسط ایران تصاحب شد، بوده است.

کانریکوس با بیان اینکه این اولین بار بود که یک پهپاد ایرانی وارد حریم هوایی اسرائیل می‌شد، ادعا کرد از مسیر پرواز این پهپاد مشخص شد که ماموریت خاصی داشته است اما از ارائه جزیئات بیشتر اجتناب کرد.

رژیم صهیونیستی مدعی است که صبح امروز یک پهپاد ایرانی از سوریه وارد بلندی‌های جولان اشغالی شده و هدف قرار یک بالگرد اسرائیلی قرار گرفته است. در پی این حادثه، جنگنده‌های اسرائیلی با ورود به حریم هوایی سوریه، مناطقی را هدف قرار داده‌اند. در جریان این عملیات یک جنگنده اف-۱۶ اسرائیل هدف پدافند هوایی ارتش سوریه قرار گرفته و ساقط شد. اسرائیل تاکنون مدرکی دال بر ایرانی بودن پهپاد یا ورود این پهپاد به آسمان جولان ارائه نکرده است. جولان منطقه‌ای است که تحت اشغال اسرائیل قرار دارد و هنوز بر اساس قانون بین‌الملل بخشی از سوریه به شمار می‌آید.

یک مقام اسرائیلی تایید کرد که جنگنده این رژیم پس از عملیات در سوریه، هدف اصابت موشک پدافند هوایی سوریه قرار گرفته و سرنگون شد. این اولین بار از سال ۱۹۸۲ است که اسرائیل تایید می‌کند که یک جنگنده‌اش هدف سامانه دفاعی سوریه قرار گرفته است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی این حادثه را «ضربه‌ای به اعتبار و ابهت» نیروی هوایی اسرائیل توصیف کرده‌اند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درپی این حادثه مدعی شد: «سوری‌ها و ایرانی‌ها دارند با آتش بازی می‌کنند. البته ما خواهان تشدید تنش نیستیم. آنهایی که علیه ما اقدام کردند، بهای سنگینی خواهند داد».

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با ادعای اینکه «یک پهپاد ایرانی از اراضی سوریه به داخل اسرائیل» فرستاده شده بود، گفت: «مدت‌هاست که درباره خطر گسترش حضور ایران در سوریه هشدار می‌دهم. ایران تلاش می‌کند تا از اراضی سوریه برای حمله به اسرائیل و دستیابی به هدفی که به آن اذعان کرده، یعنی نابودی اسرائیل، استفاده کند. امروز صبح، ایران گستاخانه حاکمیت ما را نقض کرد.»

یدیعوت آحرونوت اما گزارش داد که اسرائیل در پیامی به روسیه و آمریکا از آنها خواسته تا که میانجیگری کنند و به تهران و دمشق بگوید که با وجود حملاتی که امروز در سوریه انجام دادند، خواهان بالا گرفتن تنش‌ها و درگیری نیست.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.